شناسهٔ خبر: 56428127 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کشته شدگان طوفان "ایان" در آمریکا به ۴۵ نفر رسید

طبق آمار رسمی مفامات ایالت فلوریدا تاکنون ۴۵ نفر بر اثر طوفان در این ایالت جان خود را از دست داده‌ و صدها خانه ویران شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم؛ شمار کشته شدگان مربوط به طوفان "ایان" تاکنون به 45 نفر در ایالت فلوریدا رسیده است، صدها خانه ویران شده و نیروهای امداد تنها توانسته‌اند 275 نفر دربخش‌های مختلف این ایالت را از خطر سیل نجات دهند.

"سی‌ان‌ان" در این‌باره نوشت، طوفان ایان که اکنون تبدیل به یک طوفان گرمسیری تبدلی شده، انتظار می‌رفت از شدت آن کاسته شود، اما پس از عبور از ایالت فلوریدا، روز جمعه با سرعتی معادل 60 مایل بر ساعت (نزدیک به 100 کیلومتر بر ساعت) وارد ایالت کارولینای جنوبی شد.

این طوفان علاوه بر خسارات گسترده به خانه‌ها و اموال عمومی، باعث قطعی برق در نقاط زیادی از آمریکا شده است.

طبق گفته مقامات جزیره "Pawleys" بیش از 128000 خانه تا ساعت 9:30 شب در تاریکی به سر می‌بردند. همچنین در کارولینای شمالی، بیش از 330000 خانه و در فلوریدا بیش از 1.4 میلیون ساختمان در خاموشی به سر بردند.

بر اساس برآورد شرکت تحلیل املاک "CoreLogic"، ایان ممکن است تا 47 میلیارد دلار خسارت در فلوریدا ایجاد کرده باشد که می‌تواند پس از طوفان "اندرو" در سال 1992، آن را به دومین طوفان پر هزینه در تاریخ این ایالت تبدیل کند.

انتهای پیام/

نظر شما