شناسهٔ خبر: 56428060 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس اداره حمل‌ونقل کالای راهداری البرز:

حمل بیش از یک میلیون تن کالا از مبدا استان البرز

رئیس اداره حمل‌ونقل کالای راهداری البرز از حمل یک میلیون و ۲۸۳ هزار تن کالا از مبدا استان در شش ماهه نخست امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین پرویزی امروز _شنبه، نهم مهرماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در نیمه نخست سال جاری یک میلیون و ۲۸۳ هزار تن کالا از مبدا استان به نقاط مختلف کشور حمل شده است که این امر نشان از ظرفیت شرکت‌ها، تعامل مطلوب صاحبان کالا و استفاده مطلوب از ناوگان حمل‌ونقل کالای استان دارد.

وی افزود: تعداد بارنامه‌های صادره توسط شرکت حمل‌ونقل کالای فعال در استان برابر با ۳۹۹ هزار و ۳۵۰ مورد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شش درصد رشد کرده است که با برنامه‌ریزی این اداره‌کل تا پایان سال شاهد تغییرات بیشتری در این حوزه خواهیم بود.

رئیس اداره حمل‌ونقل کالای راهداری البرز به سهم شهرستان‌های استان در جابه‌جایی کالا در این بازه زمانی اشاره کرد و گفت: سهم ناوگان حمل‌ونقل کالای شهرستان فردیس ۹ درصد، اشتهارد ۱۸ درصد، کرج ۲۴ درصد، ساوجبلاغ و چهارباغ در مجموع ۲۴ درصد و سهم شهرستان نظرآباد ۲۵ درصد بوده است.

پرویزی با بیان اینکه مقصد اصلی بارهای استان به ترتیب استان‌های تهران، قزوین، گیلان، مازندران، بندرعباس و اصفهان اعلام شده است، گفت: با توجه به وجود شهرک‌های صنعتی از جمله اشتهارد، بهارستان، سیمین‌دشت و کوثر عمده محصولات جابه‌جا شده از البرز انواع محصولات کشاورزی، فروارده‌های نفتی، لبنی و ضایعات آهن را شامل می‌شود.

نظر شما