شناسهٔ خبر: 56427839 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

اکوادور در آستانه حذف از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

پرونده استفاده از بازیکن غیرقانونی اکوادور برای صعود به جام جهانی این تیم را در آستانه حذف از رقابت‌ها قرار داده است.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، شیلی و پرو همچنان به صورت جدی بر استفاده اکوادور از یک بازیکن غیرقانونی در مسیر کسب سهمیه حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ تاکید دارند.

فدراسیون فوتبال این دو کشور به تازگی نسبت به رای صادره از سوی فیفا که اعلام کرده است ،برایون کاستیو اجازه بازی در هشت دیدار مرحله انتخابی جام جهانی در آمریکای جنوبی را داشته اعتراض و شکایتی را به دادگاه عالی ورزش تقدیم کرده‌اند.

این دادگاه هیچ بازه زمانی مشخصی برای برگزاری جلسه و اعلام رای ارائه نکرده است، اما هر دو طرف خواهان تصمیم‌گیری نهایی تا دهم نوامبر سال جاری میلادی هستند.

مقامات فدراسیون فوتبال شیلی مدعی هستند مدارکی در اختیار دارند که نشان می‌دهد کاستیو اهل کلمبیاست و اکوادور باید در تمامی دیدار‌هایی که از او در ترکیبش استفاده کرده با نتیجه ۰-۳ بازنده شود.

این ادعا از سوی کمیته انضباطی فیفا در ماه ژوئن مورد بررسی قرار گرفت و رد شد و همچنین کمیته تجدید نظر فیفا نیز دو هفته قبل اعلام کرد که این شکایت مردود است و به سود اکوادور و حضور این تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ رای داد.

آن‌ها موفق شدند در ماه مارس در رده چهارم جدول صعود به جام جهانی از قاره آمریکای جنوبی قرار بگیرند و به صورت مستقیم سهمیه حضور در این رقابت‌ها را کسب کنند.

این کشور قرار است در اولین بازی جام جهانی به مصاف قطر، کشور میزبان، برود و حالا باید منتظر اعلام رای دادگاه عالی ورزش در فاصله ۱۰ روز پیش از شروع رقابت‌ها باشد.

نظر شما