شناسهٔ خبر: 56427619 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد گیلان: اغتشاشات اخیر در کشور یک جنگ ترکیبی با هدف تجزیه ایران بود

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه فتنه و آشوب ایجاد شده در کشور نشأت گرفته از یک جنگ ترکیبی است، گفت: هدف اپوزیسیون‌های خارج نشین در ایجاد فتنه در جمهوری اسلامی تجزیه این نظام مقدس است.

صاحب‌خبر -

عمران علیزاده عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه جمهوری اسلامی اکنون یکی از قدرت‌های اثرگذار در سطح جهان است، اظهار کرد: سطح نفوذ جمهوری اسلامی در جهان بین‌الملل بسیار افزایش پیدا کرده به همین دلیل هرزگاهی شاهد فتنه‌های داخلی توسط عوامل بیرونی هستیم که سعی دارند سیاست ایران در دنیا را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با اشاره به بر نتافتن قدرت نفوذ جمهوری اسلامی در خاورمیانه و کشورهای شرق آسیایی و اروپایی گفت: اکنون سیاست دیپلماسی خارجه کشور از غرب به سمت شرق رفته و عضویت ایران در اتحادیه شانگهای باعث نگرانی کشورهای غربی شده که یکی از اهداف ایجاد فتنه در کشور کاهش قدرت نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه است.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه فتنه و آشوب ایجاد شده در کشور نشأت گرفته از یک جنگ ترکیبی است، تصریح کرد: فتنه و اعتراضات سال ۷۸ و ۸۸ سیاسی، اعتراضات و آشوبات سال‌های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ اقتصادی بود ولی اعتراضات و اغتشاشات رخ داده در سال جدید اگرچه به ظاهر ریشه اجتماعی دارد ولی یک جنگ ترکیبی است.

علیزاده با تأکید بر لزوم خنثی سازی برنامه دشمن به منظور ایجاد فاصله میان جوانان و جمهوری اسلامی بیان کرد: دشمنان ایران سعی دارند طوری القاء کنند که یک گسل عمیق بین خواسته جمهوری اسلامی و جوانان وجود دارد که این گسل فقط با تغییر نظام حاصل می‌شود در حالی که جوانان این مرز و بوم از جان خود برای حفظ این نظام می‌گذرند.

وی اصلاح در برخی از ساختارها در جمهوری اسلامی را ضروری دانست و افزود: برای کارآمد سازی برخی از ساختارها باید تغییراتی ایجاد شود ولی در هیج نظام سیاسی اصلاح ساختار به معنای تغییر آن نظام نیست.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اغتشاشگران اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی را نشانه گرفته‌اند، عنوان کرد: در فتنه‌های گذشته آشوب‌گران دولت‌ها را نشانه می‌گرفتند ولی در فتنه سال جدید تغییر نظام مقدس جمهوری اسلامی را نشانه گرفته‌اند که نشان دهنده ماهیت ضد دینی آنها است.

علیزاده با اشاره به هدف اپوزیسیون‌های خارج نشین از ایجاد فتنه در جمهوری اسلامی تصریح کرد: هدف اپوزیسیون‌های خارج نشین در ایجاد فتنه در جمهوری اسلامی تجزیه این نظام مقدس است زیرا هر کدام برای خود یک سهمی قائل بوده و به دنبال به دست گرفتن قدرت در کشور هستند ولی مردم با بصیرت ایران همواره تمام برنامه‌های استکبار را خنثی کرده و از هیچ تلاشی برای حفظ این نظام دریغ نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه حوزه زنان، محیط زیست و انتخابات آزاد سه حوزه بسیار مهم در ژئوپولتیک اعتراضی توسط غرب است، یادآور شد: استکبار از طریق این سه حوزه یک ابر جنبشی را در کشورهایی که با رأی مردم ایجاد شده و با نظام غربی مخالف هستند ایجاد می‌کند که عامل تمام فتنه‌ها است.

انتهای پیام/۳۳۸۹/س

نظر شما