شناسهٔ خبر: 56427261 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

کاهش سهمیه رقابت‌های جهانی کشتی از ۶ به ۵

نحوه کسب سهمیه‌های المپیک تغییر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهرآرانیوز، اتحادیه جهانی کشتی نحوه کسب سهمیه‌های المپیک۲۰۲۴ پاریس را اعلام کرد. کشتی‌گیران برای راهیابی به المپیک پاریس، سه رویداد کشتی شامل رقابت‌های قهرمانی جهان۲۰۲۳، مسابقات قهرمانی قاره‌ای۲۰۲۴ و رقابت‌های مقدماتی المپیک‌۲۰۲۴ را در پیش خواهند داشت.

در‌مجموع (۱۸ وزن) در سه سبک آزاد، فرنگی و زنان (هر سبک شش وزن)، ۱۶ کشتی‌گیر سهمیه المپیک را به‌دست می‌آورند. هر کشتی‌گیر متولد قبل از ۳۱دسامبر۲۰۰۶ واجد شرایط حضور در المپیک‌۲۰۲۴ خواهد بود و فدراسیون‌هایی که در رقابت‌های قاره‌ای۲۰۲۳ شرکت کرده باشند، طبق سیستم به‌روز‌شده می‌توانند در رقابت‌های جهانی۲۰۲۳ که اولین مرحله کسب سهمیه المپیک پاریس است، با همان تعداد ورزشکار در هر سبک (مسابقات قاره‌ای) شرکت کنند.

اتحادیه جهانی کشتی تصمیم گرفته است تعداد سهمیه‌های کسب‌شده در رقابت‌های جهانی را از شش به پنج سهمیه کاهش دهد و تعداد این سهمیه از ۱۰۸‌به‌۹۰ کاهش یافته است. در مسابقات جهانی‌۲۰۲۳ که مرحله اول کسب سهمیه المپیک۲۰۲۴ است، دارندگان مدال‌های طلا، نقره و برنز مشترک (چهار نفر) می‌توانند مستقیم در المپیک حضور داشته باشند و پنجمین سهمیه با مبارزه بین نفراتی که در رقابت‌های کسب مدال برنز شکست خورده‌اند، مشخص می‌شود.

در مرحله دوم ۱۴۴‌کشتی‌گیر از طریق سهمیه مسابقات قاره‌ای در سال۲۰۲۴ به المپیک پاریس راه خواهند یافت که شامل دو نفر برتر هر وزن المپیکی (فینالیست‌ها) خواهد بود. ورزشکارانی که در مسابقات جهانی۲۰۲۳ سهمیه کسب کرده‌اند، واجد شرایط حضور در رقابت‌های کسب سهمیه قاره‌ای نخواهند بود؛ مگر اینکه در سبک دیگری حضور یابند و فدراسیون‌های ملی می‌توانند به همان تعداد که در رقابت‌های جهانی‌۲۰۲۳ کشتی گیر اعزام کرده‌اند، در مسابقات مقدماتی المپیک قاره‌ای نیز شرکت داشته باشند.

در مرحله سوم و پایانی کسب سهمیه (انتخابی المپیک در سطح جهان) به‌جای دو سهمیه‌ای که قبلا ارائه می‌شد، در هر وزن سه نفر می‌توانند کسب سهمیه کنند که شامل نفرات اول و دوم و برنده مبارزه بین نفراتی که مدال برنز آن وزن را گرفته‌اند، می‌شود. دوره مقدماتی کسب سهمیه از ۱۶‌سپتامبر۲۰۲۳ تا ۱۲‌می۲۰۲۴ شامل برگزاری شش مسابقه در هشت ماه خواهد بود. آخرین مهلت ثبت‌نام در المپیک پاریس، ۸‌جولای۲۰۲۴ است و مسابقات کشتی ۴ تا ۱۱‌آگوست‌۲۰۲۴ برگزار می‌شود.

نظر شما