شناسهٔ خبر: 56427191 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

آزمون – طارمی زوج غیرممکن یا ایده‌آل؟

یکی از سؤالات بزرگ بعد از این دو بازی امکان همکاری آزمون و طارمی کنار یکدیگر است. اولین بار کی‌روش طارمی را به تیم ملی دعوت کرد و در حالی که آزمون مهاجم نوک تیم ملی بود، از این بازیکن در پست گوش چپ استفاده کرد. آن‌ها در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ همکاری فوق‌العاده‌ای داشتند و بعد از آن در دوره ویلموتس و اسکوچیچ هم بار‌ها کنار هم به زمین رفتند. در اردوی اتریش، اما آن‌ها یک دقیقه نیز کنار هم بازی نکردند.

صاحب‌خبر -

دو بازی دوستانه با اروگوئه و سنگال فرصتی برای کی‌روش بود تا ترکیب‌ها و زوج‌های مختلف را در تمام نقاط زمین امتحان کند. همکاری قبلی مربی پرتغالی با اکثر بازیکنان کمک کرد که او در همین زمان محدود به شناخت خوبی از کیفیت و آمادگی فعلی آن‌ها برسد. با بررسی این دو بازی می‌توان با تقریب بالایی حدس زد که ترکیب اصلی تیم ملی کدام است. هرچند هنوز ابهاماتی وجود دارد، ولی تکلیف دروازه‌بان، مدافعان و هافبک‌ها تا حد زیادی مشخص است. در خط حمله هم اولویت هر پست تقریباً آشکار است، ولی به‌دلیل ترافیک بالای بازیکنان در این منطقه کی‌روش می‌تواند از ترکیب‌های متفاوتی استفاده کند.

یکی از سؤالات بزرگ بعد از این دو بازی امکان همکاری آزمون و طارمی کنار یکدیگر است. اولین بار کی‌روش طارمی را به تیم ملی دعوت کرد و در حالی که آزمون مهاجم نوک تیم ملی بود، از این بازیکن در پست گوش چپ استفاده کرد. آن‌ها در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ همکاری فوق‌العاده‌ای داشتند و بعد از آن در دوره ویلموتس و اسکوچیچ هم بار‌ها کنار هم به زمین رفتند.

در اردوی اتریش، اما آن‌ها یک دقیقه نیز کنار هم بازی نکردند. آزمون بازی با اروگوئه را در نوک حمله شروع کرد و خروجش از زمین با ورود طارمی همزمان شد. در بازی با سنگال نوبت طارمی بود که بازی را شروع کند و وقتی تیم ملی عقب افتاد، آزمون جای او را گرفت. تصمیمات کی‌روش در این دو بازی این فرضیه را مطرح کرده که او نمی‌خواهد از این دو مهاجم در کنار هم استفاده کند، ولی با شناختی که از مربی پرتغالی داریم، او نخواسته دستش را کاملاً رو کند. حضور ساوت‌گیت در ورزشگاه برای تماشای بازی ایران – سنگال و بازی‌های جمعه شب پورتو و لورکوزن هم دلایل دیگری بود که آزمون و طارمی در این دو بازی به طور کامل در زمین نباشند.

شواهدی وجود دارد که کی‌روش برای همکاری دو گلزن آماده‌اش ایده مشخصی دارد. او در هر دو بازی از طارمی در گوش چپ استفاده کرد و این یعنی احتمالاً مهاجم پورتو در جام جهانی هم در این پست بازی خواهد کرد. البته او مثل یک گوش کلاسیک لب خط نیست، به مرکز نزدیک‌تر است و حتی آزادی عمل دارد که به مرکز زمین هم برود. این مشابه نقشی است که مسی در بارسا داشت و با توجه به شرایط بازی به نقاط مختلف زمین سر می‌زد. در این صورت او براحتی می‌تواند همزمان با آزمون در زمین حاضر باشد و تداخلی در وظایف‌شان نبینیم.

بازی با انگلیس سخت‌ترین بازی تیم ملی در جام جهانی است و شاید در آن بازی کی‌روش ترجیح بدهد بازی را با یکی از این دو مهاجم شروع کند، ولی در دو بازی بعدی دلیلی وجود ندارد که آن‌ها همزمان در ترکیب اصلی نباشند.

آزمون و طارمی قبل از پرواز به قطر، سه‌شنبه در پرتغال با هم ملاقات می‌کنند، شبی که بایر لورکوزن در لیگ قهرمانان میهمان پورتو است. ممکن است بعضی از اتفاقات خارج از زمین مثل حاشیه‌های دوران اسکوچیچ روی رابطه خوب آن‌ها تأثیر منفی گذاشته باشد، ولی آن‌ها حرفه‌ای‌تر از آن هستند که اجازه بدهند این ماجرا‌ها به همکاری درون زمین‌شان آسیب بزند. زوج آزمون – طارمی می‌تواند خطرناک‌ترین اسلحه کی‌روش در قطر باشد و او قطعاً برای لحظات سرنوشت‌ساز روی این زوج مرگبار حساب کرده است.

ایران ورزشی

نظر شما