شناسهٔ خبر: 56426979 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۲۳ کشته بر اثر توفان یان در آمریکا

منابع خبری تایید کردند بر اثر توفان مرگبار یان در آمریکا ۲۳ الی ۴۵ تن کشته شدند و احتمال می‌رود تعداد قربانیان افزایش نیز داشته باشد.

صاحب‌خبر -

توفان یان که اکنون به یک توفان پساگرمسیری تبدیل شده است، در حال گذر از کارولینای جنوبی به بخش داخلی آمریکاست و منابع خبری میزان تلفات مختلف برای آن گزارش داده‌اند.

خبرگزاری ان‌بی‌سی با استناد به منابع خود شمار قربانیان تایید شده در یان در فلوریدا را ۲۳ نفر اعلام کرد، اما نوشت که تلفات این توفانِ درجه ۴ بسیار بیشتر از این رقم است.

به نوشته این خبرگزاری «کمیسیون پزشکی فلوریدا تاکنون ۲۳ نفر از قربانیان را کالبد شکافی و مرگ آن‌ها را به دلیل غرق شدن تایید کرده است. مقامات محلی تلفات دیگری را به دلیل این توفان گزارش کرده‌اند که تا عصر جمعه کمیسیون پزشکی قانونی آن‌ها را تایید نکرده است.»

مقامات ان‌بی‌سی نیوز در فلوریدا به این خبرگزاری مرگ ۳۴ نفر را تایید کردند که ۱۲ نفر از آن‌ها در شهرستان «لی» از فلوریدا بودند. بازه سنی افرادی که در شهرستان لی جانباختند هم بین ۵۰ تا ۹۲ سال گزارش شده است.

همچنین ۴ نفر هم در شهرستان «ولوسیا» در شرق اقسانوس اطلس، جانباختند که یک نفر از آن‌ها زنی ۶۸ ساله بوده است. شهرستان «کالیر» در جنوب شهرستان لی هم مرگ ۳ نفر دیگر را گزارش کرده است.

سی‌ان‌ان هم در گزارشی شمار کشته‌شدگان این توفان در دو روز گذشته در فلوریدا را ۴۵ نفر اعلام کرد و گفت مقام‌های آمریکا احتمال از بین رفتن این توفان را می‌دهند.

روز جمعه بیش از ۱.۶ میلیون نفر در فلوریدا بدون برق ماندند و مقام‌ها می‌گویند به دلیل خسارات بالا در این ایالت احتمال قطعی طولانی مدت هست.

مرکز توفان ملی آمریکا هم در بیانیه خود اعلام کرد: «امکان سیل در بخش‌هایی از کارولینای شمالی و جنوبی و جنوب شرقی ویرجینیا جمعه شب امکان‌پذیر بود، این توفان تا بامداد شنبه به شرق کارولینای شمالی و جنوب شرقی ویرجینیا رسید.»

پیشتر از این هفته گذشته توفان یان با رسیدن به بخش غربی کوبا همراه با باد شدید و سیل‌های ویرانگر، باعث فروریختن شبکه برق در کوبا و تاریکی سراسری در این کشور شد. پیشتر از آن هم توفان فیونا در سواحل شرقی کانادا خسارات بسیاری به بار آورده است.

این توفان به عنوان یک توفان رده ۳ در انتهای غربی کوبا فرود آمد و استان پینار دل ریو را ویران کرد، جایی که بسیاری از تنباکوی مورد استفاده برای سیگار‌های معروف کوبا در آن کشت می‌شود. به دلیل وزش شدید این توفان اعلام شد تا سه‌شنبه شب یکی از مزارع مهم کشت تنباکو در کوبا از بین رفته است.

پیش از این «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، روز شنبه به وقت محلی در ایالت فلوریدا به دلیل پیش‌بینی وقوع توفان «یان» وضعیت اضطراری اعلام کرد و سفر روز سه‌شنبه خود به بخش جنوبی این ایالت را هم به تعویق انداخت.

نظر شما