شناسهٔ خبر: 56426731 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل هواشناسی خراسان‌جنوبی :

هوای سرد پاییزی مهمان خراسان جنوبی می‌شود/صادر شدن اخطاریه زرد

بیرجند- مدیرکل هواشناسی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه هوای استان طی روزهای آتی سردتر می شود، گفت: برای برخی شهرهای خراسان جنوبی اخطاریه سطح زرد صادر شده است.

صاحب‌خبر -

علیرضا خندان رو در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برای امروز نهم و یکشنبه دهم مهر ماه اخطاریه سطح زرد برای برخی از نقاط خراسان جنوبی صادر کرده‌ایم.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: احتمال خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و وقوع طوفان در مرزهای شرقی کشور پیش بینی شده است که مراقبت‌های لازم باید صورت گیرد.

خندان رو گفت: منطقه اثر این پدیده هواشناسی شهرهای نهبندان، حاجی آباد، زیرکوه و درمیان است.

وی با اشاره به اینکه در روزهای آتی کاهش دما در سطح خراسان جنوبی را خواهیم داشت، ادامه داد: دمای هوا در شهرهای خراسان جنوبی بین ۴ تا هفت درجه کاهش خواهد یافت.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی یادآور شد: به واسطه کاهش دمای هوا احتمال خسارت سرمازدگی به محصولات کشاورزی حساس به دمای کمتر از پنج درجه سلسیوس چون ذرت علوفه‌ای وجود دارد.

خندان رو با تأکید بر اینکه به کشاورزان برای مراقبت از محصولات کشاورزی خود نسبت به سرما زدگی توصیه می‌کنیم، گفت: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده در خراسان جنوبی طی ماه‌های مهر و آبان بارش باران کمتر میزان نرمال خواهد بود.

وی اظهار کرد: کاهش دمای هوا با توجه به نزدیک شدن به فصل سرد سال طبیعی است و روند دما هوا نزولی خواهد بود.

نظر شما