شناسهٔ خبر: 56426700 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

همزمان با بزرگداشت هفته دفاع مقدس؛

تجلیل از بانوی شعر و شعور، خانم "زهرا عصاری" مادر معلم شهید (احمد معینی) در شهرستان آران و بیدگل

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، سعید ضابطی گفت: همزمان با بزرگداشت هفته دفاع مقدس و در مراسم اختتامیه بیست و یکمین سوگواره ادبی عاشورایی و اولین جشنواره ادبی شعر دفاع مقدس(اشک مهتاب)؛ آئین تجلیل و تکریم از شاعر دلسوخته، بانوی شعر و شعور، "خانم زهرا عصاری" مادر معلم شهید (احمد معینی) برگزارشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل بیان کرد: این آئین با حضور مدیریت محترم آموزش و پرورش، مسئول دفتر کفیل مردم شریف شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، ریاست محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران، مسئول حوزه هنری، شاعران پیشکسوت و مسئول کانون بسیج هنرمندان در محل موسسه فرهنگی زینبیه(سلام الله علیها) برگزارشد.

ضابطی اضافه کرد: یکی از سیاستهای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل بر این است که ارزش‌های فرهنگی و تربیتی و صبر و ایثاری که مادران و همسران شهدا خلق کرده‌اند، معرفی و به نسل جوان و هنرمندان انتقال داده شود.

عضو شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان آران و بیدگل بیان داشت: "خانم زهرا عصاری" مادر معلم شهید (احمد معینی) در عرصه شعر و ادبیات بسیار فعال بوده ضمن اینکه کتاب شعری با نام اشک مهتاب از ایشان به یادگار مانده که نمونه بارزی از ذوق شعری این بانوی دلسوخته و شاعر می باشد.

گفتنی است در این مراسم، این مادر شهید، خوابی که در خصوص پیدا شدن پیکر فرزندشهیدش دیده بود را برای حضار روایت و اشعاری را که در وصف شهید و شهادت سروده بود در برنامه قرائت نمود.

یادآور می شود: شهرستان آران و بیدگل مفتخر است به68 شهید هنرمند متبحر در رشته های نقاشی، خوشنویسی، تئاتر، تعزیه، نمایش نامه نویسی، صنایع دستی و همچنین در نویسندگی و شعر و ادب است.

نظر شما