شناسهٔ خبر: 56425855 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

طرح آموزش رایگان هنر موجب تعالی فرهنگی می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هوراند گفت: طرح آموزش رایگان هنر موجب تعالی فرهنگی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،«حقی» با اشاره به مختصات و مشخصات شهرستان هوراند گفت:شهرستان هوراند در فاصله  صد و شصت کیلومتری از تبریز قرار دارد و با شهرستان های اهر، کلیبر و گرمی همسایه هست. این شهرستان با جمعیت بالغ بر بیست و یک هزار نفر که عموما روستا نشین هستند متاسفانه علی رغم ظرفیت های فرهنگی و هنری به ویژه در زمینه موسیقی محلی و عاشیقی و شعر و ادبیات و صنایع دستی گوناگون در این منطقه، به دلیل نبود زیرساخت های آموزشی  این امکان فراهم نشده تا این ظرفیت ها از بالقوه به بالفعل تبدیل شود. 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هوراند افزود: خوشبختانه با توجه به سیاست ها دولت سیزدهم در راستای گسترش عدالت در تمامی جوانب به ویژه عدالت فرهنگی در مناطق محروم ،کم برخوردار و مرزی فرصت مغتنمی فراهم شده تا هنرمندان و علاقمندان به هنر در شهرستان هوراند هم از طرح آموزش رایگان هنر استفاده کرده و از تجارب اساتید مطرح استانی و امکانات آموزشی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دراین راستا در اختیار هنردوستان منطقه قرار داده بهره مند شوند. 
وی تصریح کرد: امیدواریم با اجرای این طرح هم در راستای تعالی فرهنگی اقدامات موثری را شاهد باشیم و هم از این طریق قدمی بزرگ در جهت اشتغال جوانان و علاقه مندان به هنر برداشته شود.
وی گفت: با اطلاع رسانی های صورت گرفته حدود سیصد و سی نفر از علاقمندان در رشته های هنری دوازده گانه ثبت نام کردند و با هماهنگی های صورت گرفته از سوی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی سه دوره با عناوین: کاربر رایانه ، طراحی مد و لباس و گریم و چهره پردازی با حضور صد و هفتاد و پنج نفر از علاقه مندان در حال اجرا می باشد.
حقی اظهار امیدواری کرد با ادامه اجرای چنین طرح های حمایتی و آموزشی به ویژه در مناطقی مانند شهرستان هوراند که فاقد هرگونه آموزشگاه هنری برای بهره‌مندی علاقمندان است، گام های بزرگی در جهت استعداد یابی و رشد و تعالی فرهنگی کشورمان برداشته شود.

پایان پیام/698

نظر شما