شناسهٔ خبر: 56424774 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نشریه «چای نبات» بررسی کرد:

دانـشـجـو و کـسـب درآمـد

شماره هفتم نشریه دانشجویی «چای نبات» با موضوع "دانشجو و کسب درآمد" منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، این نشریه در بخشی از مطالب خود به کسب درآمد دانشجو پرداخته و نوشته است: «در ایــن کــه انگیــزه‌ی اصلــی افــراد بــرای کار کــردن کســب درآمــد اســت  شــکی نیســت؛ امــا در جامعــه‌ی مــا کســی از یــک دانشــجو، توقــع استقلال مالــی و حتــی گاهــی کســب درآمـد را نـدارد. وقتـی کـه تصمیـم بـه کار کـردن می‌گیریـد و از شــما در مــورد شــغلتان ســوال شــود و شــما در جــواب بگوییــد: دانشــجو! قطعــا بــه شــما گفتــه خواهــد شــد:» درس و دانشــگاهت بــه مشــکل نمی‌خــورد؟ «یــا» آفریــن، امـا بـه نظـرت ارزش دارد کـه بخاطـر دو ریـال ...؟ « و از ایـن نمونـه سـوال‌هایی کـه خالصـه‌ی همـه‌اش می‌شـود» بچـه، درســت رو بخــون! «اگـر شـما انتخـاب کرده‌ایـد کـه بـه دانشـگاه برویـد و درس بخوانیـد و از آن طـرف بخاطـر مسـئله‌ای مثـل کار، بـه درس و دانشـگاهتان نرسـید، خـب، در واقـع وقـت و انرژیتـان را هـدر داده‌ایـد. قبـول کنیـد کـه در دوراهـی«علم یا ثروت»، علم را انتخاب کرده‌اید. تـازه ایـن یـک طـرف داسـتان اسـت. از آن طـرف هـم وقتـی بـه عنـوان دانشـجو بـه دنبـال کار بگردیـد، هـزار مسـئله وجود دارد. خیلــی از کارفرمایــان بــه دانشــجو کار نمی‌دهنــد چــون معتقدنـد دانشـجو نمی‌توانـد تمرکـز و انرژیـش را آنچـان کـه بایـد روی شـغلش بگـذارد و اصلا حوصلـه‌ بهانـه و دردسـر و محدودیت‌های زمانی را ندارند. بعضی از کارفرمایان هـم بـه بهانـه‌ی اینکـه شـما دانشـجویید انتظار دارنـد با حقوق و مزایـای کمتـری بـا آنهـا همکاری کنیـد و اصطلاحا از بیگاری کشــیدن بدشــان نمی‌آیــد. خیلــی از مشــاغل تنهــا اســتخدام تمــام وقــت دارنــد. بیمــه کــردن دانشــجو و یــا نیــروی پــاره وقت، دردسر دارد و ...

"دوراهی علم و ثروت"، "چشم انداز کار دانشجویی"، "مصاحبه در مورد مشاغل رایج دانشجویی"، "چای و فیلم"، "واکاوی پدیده خشونت در جامعه مدرن"، "چای و کتاب"، "حافظ ناشنیده پند" و "چای و شعر" عنوان مطالب دیگری است که در این نشریه منتشر شده است.

شماره هفتم نشریه دانشجویی «چای نبات» به مدیر مسئولی صالح رحیمی بافقی و سردبیری زهرا تقی زاده هرات، به صورت فصلنامه منتشر می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما