شناسهٔ خبر: 56422396 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

هفته هفتم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر با انجام 5 بازی آغاز می‌شود

استقلال- گل گهر؛ اولین تقابل ساپینتو با یک استقلالی

صاحب‌خبر -

 

مسابقات لیگ برترفوتبال باشگاه‌های ایران روز شنبه با انجام 5 مسابقه آغاز می‌شود که در حساس‌ترین بازی استقلال میهمان تیم گل گهرسیرجان است.
مسابقات هفته هفتم لیگ برتر بعد از فیفا دی و در روزهای شنبه و یکشنبه برگزار می‌شود. ملی‌پوشان اکنون به باشگاه‌هایشان برگشته‌اند تا تنور رقابت باشگاهی کشور دوباره داغ شود. در ادامه نگاهی کوتاه به 5 مسابقه امروزداریم:
گل گهرسیرجان..................................... استقلال
گل گهرسیرجان 12 امتیازی در رده دوم جدول ایستاده و استقلال با یک امتیاز کمتر روی پله سوم است. بنابراین تقابل دو تیم از نظر جدولی بسیار حساس است و تیم برنده حتی شانس صدرنشینی موقت را هم دارد. از سویی دیگر تقابل استقلال با تیم‌های قلعه نویی همیشه جذابیت‌های خاص خود را داشته است. هرچند قلعه نویی فصل گذشته مقابل استقلال فرهاد مجیدی در هر دو بازی رفت و برگشت بازنده شد اما یک برد آن انضباطی و مربوط به حضور غیرمجاز بایناما بود اما این مرتبه این بازیکن گابنی مجوز بازی دارد.
در تیم گل گهر چند بازیکن هم سابقه حضور در استقلال را دارند از مرتضی تبریزی گرفته تا آرمین سهرابیان و محسن فروزان و بهنام برزای استقلال هم ملی‌پوشانش سرحال و آماده از اتریش برگشته‌اند. ابوالفضل جلالی در تیم ملی نشان داد که تبدیل به چه بازیکن تاثیرگذاری شده است. این مسابقه نخستین تقابل ساپینتو با یک مربی استقلالی در لیگ برتر است.
موتور استقلال بعد از برد مقابل نساجی روشن شد اما لیگ تعطیل شد و حالا باید دید این وقفه چند روزه چه تاثیری بر روی استقلال گذاشته است. یامگا فصل گذشته دو گل به گل گهر زد و به‌خوبی راه گلزنی به تیم قلعه نویی را بلد است. فقط امیدواریم در صورتی‌که مسابقه برنده داشت سرمربی بازنده به تیم برنده احترام بگذارد و باخت را فقط گردن داور نیندازد! دیگر هواداران فوتبال از شنیدن گلایه‌های تکراری سرمربیان علیه داوران خسته شده‌اند. بله همه می‌دانیم ورود VAR به فوتبال از نان شب هم واجب‌تر است اما فعلا که این تکنولوژی در فوتبال ما نیست و حداقل یکی دو فصل دیگر زمان لازم است.
گل گهر در تعطیلات لیگ مقابل پرسپولیس در مسابقه‌ای دوستانه یک بر صفر شکست خورد.این تیم هنوز در لیگ برتر موفق به شکست استقلال نشده، در کل قلعه‌نویی ۲۹ بار در رقابت‌های مختلف به مصاف استقلال رفته است که ۱۰ پیروزی، ۵ تساوی و ۱۴ باخت دارد.گل گهر در این فصل به همراه پرسپولیس، ذوب آهن و فولاد بدون باخت است.
فولاد خوزستان................................. مس کرمان
فولاد با یک بازی کمتر و 9 امتیاز در رده پنجم جدول لیگ ایستاده و مس کرمان تیم تازه برگشته به لیگ برتر هم فقط 5 امتیاز دشت کرده است. دو تیم فصل گذشته در جام حذفی یک‌بار مقابل هم قرار گرفتند که مس کرمان در ضربات پنالتی موفق به حذف فولاد شد. نبرد دو تیم در جریان بازی با نتیجه تساوی یک بر یک تمام شده بود. مهم‌ترین اتفاق در تعطیلات لیگ در مورد فولاد دعوت جواد نکونام سرمربی تیم از سوی کی روش به کادرفنی تیم ملی بود دعوتی که هنوز پاسخ مثبتی به آن داده نشده و نکونام هم خودش در این مورد اظهار نظر نکرده‌اما مدیران باشگاه فولاد می‌گویند با توجه به قرارداد نکونام با این باشگاه باید رضایت آنها نیز جلب شود.
مس کرمان هم همان تیم همیشگی است تیمی که فوتبال را زیبا بازی می‌کند اما در نتیجه گیری ناکام بوده است. شاید گرفتن یک امتیاز در اهواز برای این تیم برد خفیفی محسوب شود. فولاد در دیداری دوستانه مقابل پرسپولیس بدون ملی‌پوش یک بر صفر پیروز شد.
برنامه کامل دیدارهای هفته هفتم لیگ برتر فوتبال به این شرح است:
شنبه ۹ مهر 1401
*آلومینیوم اراک............................ملوان بندرانزلی(ساعت ۱۸)
*نساجی مازندران..................نفت مسجدسلیمان (ساعت ۱۸)
*گل گهرسیرجان.................................استقلال(ساعت ۱۸:۳۰)
*فولاد خوزستان...................................مس کرمان(ساعت ۱۹)
*ذوب آهن اصفهان...........................پیکان تهران (ساعت ۱۹)
یکشنبه ۱۰ مهر 1401
*هوادار تهران.................................سپاهان اصفهان(ساعت ۱۷)
*پرسپولیس................................. تراکتور تبریز(ساعت ۱۸:۳۰)
*صنعت نفت آبادان.........................مس رفسنجان(ساعت ۱۹)

نظر شما