شناسهٔ خبر: 56422123 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

ساپینتو و یازده معمای جدید؛

ترکیب احتمالی استقلال برابر گل‌گهر

تیم فوتبال استقلال در چارچوب هفته هفتم لیگ‌برتر امروز در سیرجان و از ساعت ۱۸:۳۰ برابر گل‌گهر صف‌آرایی خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم فوتبال استقلال تهران امروز _شنبه نهم مهرماه_ پس از وقفه بیست‌ویک‌روزه در بازی‌های لیگ‌برتر، باید از ساعت ۱۸:۳۰ در قالب هفتمین هفته رقابت‌های فوتبال خلیج‌فارس، در ورزشگاه شهیدقاسم سلیمانی مقابل تیم گل‌گهر سیرجان قرار بگیرد.

در ادامه ترکیب احتمالی استقلال در تقابل با گل‌گهر سیرجان را بررسی خواهیم کرد؛

حسینیِ از اتریش برگشته بدون استراحت در قفس‌توری

سیدحسین حسینی دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال تهران که در اردوی اخیر تیم‌ملی فوتبال کشورمان در کشور اتریش حضور داشت و با تشخیص کارلوس کی‌روش در دیدار تدارکاتی ایران مقابل سنگال نیز به میدان رفت، روز هفتم مهرماه به تهران بازگشت و فقط یک‌روز در کنار استقلالی‌ها تمرین کرد تا آماده قرار گرفتن در درون دروازه استقلال شود. با وجود دروازه‌بانان دوم و سوم جوان آبی‌پوشان، ساپینتو برای دیدار مهم و حساس تیمش مقابل گل‌گهر نیز حسینی را مانند ۶ هفته گذشته در ترکیب اصلی قرار خواهد داد.

از بین غلامی - سیلوا - چشمی، یک‌بازیکن نیمکت‌نشین می‌شود؟

ریکاردو ساپینتو در شش هفته آغازین لیگ‌برتر بدون هیچ‌گونه تغییراتی در خط‌دفاعی‌اش، با سه مدافع در برابر حریفان ظاهر می‌شد و آن سه بازیکن عارف غلامی، روزبه چشمی و رافائل سیلوا بودند؛ اما باتوجه به تمرینات اخیر سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند در مدت‌زمان تعطیلی لیگ، به‌نظر می‌رسد ساپینتو جان تازه‌ای به قلب خط‌دفاعی‌اش ببخشد و تغییراتی را در بین سه مدافعش ایجاد کند. خط‌دفاعی استقلال در شش هفته اخیر موفق به ثبت ۳ کلین‌شیت شده است، آن‌هم درحالی‌که فصل گذشته تا هفته ششم فقط یک‌بار دروازه‌اش باز شده بود و در ۵ دیدار کلین‌شیت کرده بود.

ساپینتو باز هم برای میانه‌زمین نقشه جدید دارد

از ابتدای فصل بیست‌ودوم لیگ‌برتر فوتبال، خط‌میانی تیم فوتبال استقلال به‌واسطه تفکرات ساپینتو بیشترین تغییرات را داشته و از بین ۷ هافبک‌میانی این تیم، مهدی مهدی‌پور و آرش رضاوند در هر ۶ بازی به‌صورت فیکس یا ذخیره به‌میدان رفته‌اند و سعید مهری، زبیر نیک‌نفس و عزیزبک آمانوف به‌ترتیب ۵، ۳ و ۲ بار در ترکیب استقلال قرار گرفته‌اند. ضمن اینکه در سیستم ۳-۴-۳ ساپینتو، فولبک‌های سمت راست و چپ نیز به‌طور مداوم تغییر کردند. رضا میرزایی، صالح حردانی و کوین یامگا در سمت راست و ابوالفضل جلالی و جعفر سلمانی در سمت چپ زمین قرار گرفته‌اند و همین مسئله، تشخیص چهار بازیکن استقلال در وسط‌زمین را دشوار می‌کند.

دردسر ساپینتو برای انتخاب بادقت‌ترین مهاجمان

تیم فوتبال استقلال پس از ناکامی در گلزنی برابر تیم‌های نفت مسجدسلیمان و پیکان تهران، در دیدار هفته ششم برابر نساجی مازندران با محمد محبی، مهدی قایدی و پیمان بابایی وارد زمین شد و هر کدام از این سه بازیکن روی یک‌گل تاثیرگذار بودند؛ اما اکنون که سه‌هفته از آخرین بازی استقلال در لیگ می‌گذرد شاید سه مهاجم استقلال مجدداً تغییر کنند و به مهاجمانی مانند سجاد شهباززاده و امیراسلان مطهری فرصت بازی برسد تا در مقابل گل‌گهر و خط‌دفاعی بلندقامتش، بتوانند روی ارسال‌های هوایی برای استقلال گلزنی کنند.

ترکیب احتمالی استقلال مقابل گل‌گهر

سیدحسین حسینی، سیاوش یزدانی، رافائل سیلوا، روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند، کوین یامگا، جعفر سلمانی، محمد محبی، مهدی قایدی، سجاد شهباززاده.

نظر شما