شناسهٔ خبر: 56421703 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

هجوم وحشیانه صهیونیست‌ها به مدارس و روستاها کودک وحشت‌زده 7 ساله جان داد!

صاحب‌خبر -

 

سرويس خارجي-
با شهادت يك كودك 7 ساله فلسطيني در تعقيب و گريز نظاميان صهيونيست، يك جنايت جديد ديگر به فهرست بالابلندی جنايات رژيم كودك‌كش تل آويو افزوده شد.
كمتر از يك سال پيش پايگاه عبري زبان «سیحا مکومیت» كه متعلق به صهيونيست‌هاي چپگرا است، پرده از يك جنايت نابخشودني و فراموش نشدني از سوي رژيم آپارتايد اسرائيل برداشت و اعلام كرد كه از سال 2000 ميلادي (1379 شمسي) تاكنون 2 هزار كودك بي گناه فلسطيني توسط نظاميان صهيونيستي به شهادت رسيده‌اند. اين پايگاه عبري زبان مستقر در تل آويو با اعتراف به جنايت صهيونيست اذعان كرد كه فقط در سال 2021(1400) 86 كودك فلسطيني جان خود را در درگيري‌ها و بمباران‌ها از سوي صهيونيست‌ها از دست داده‌اند. افشاگري اين پايگاه خبري عبري زبان البته نه از سر دلسوزي، بلكه براي انتقام‌گيري چپ‌هاي تل آويو از رقباي سياسي راست گرا صورت گرفت، با اين حال انتشار اين آمار براي ثبت جنايات صهيونيست‌ها مهم است. شوربختانه از آنجا كه صهيونيست‌ها از پيگيري و مجازات جنايات خود از جمله عليه كودكان بي گناه فلسطيني معاف هستند و در سكوت و نظاره گري كشورهاي غربي به جنايات خود ادامه مي دهند، پرونده كودك كشي صهيونيست‌ها روز به روز قطورتر و شرم آورتر مي شود و سازمان ملل نيز كاري از پيش نمي‌برد. حتي در بدترين و شنيع‌ترين جنگ‌ها نيز هيچگاه مجوز قتل و آسيب رساندن به كودكان صادر نمي شود، اما اشغالگري تل آويو تاكنون به از دست رفتن جان هزاران كودك منجر شده و به تازگي نيز يورش نظاميان صهيونيستي در منطقه اي از كرانه باختري به كفن پوش شدن يك كودك 7 ساله فلسطيني منجر شده است.
ریان یاسر 7 ساله از ترس ایست قلبی کرد
براساس گزارش‌ها، «ریان یاسر علی سلیمان» 7 ساله در روستای تقوع در شرق بیت لحم روز پنجشنبه حین فرار از دست نیروهای صهیونیست از بلندی به زمین افتاد و به شهادت رسید. گفته شده اين كودك وحشت‌زده فلسطيني بعد از سقوط از یک بلندی و ایست قلبی به بیمارستان منتقل می‌شود ولی تلاش‌ پزشکان برای احیای وی بی‌نتیجه ماند و ریان در  ابتدای زندگی طعم جنایت صهیونیست‌ها را چشید. شهادت اين كودك فلسطيني 7 ساله تا بدان حد تاثر برانگيز و‌اندوهناك بوده است، كه واكنش‌هاي بسياري را در فلسطين و خارج از فلسطين به همراه داشته است. كاربران عرب زبان با هشتگ رژيم كودك كش طي دو روز گذشته بارها جنايت جديد صهيونيست‌ها را بازنشر كردند و از سازمان‌هاي بين المللي خواستار ورود جدي به جنايات صهيونيست‌ها عليه كودكان فلسطيني شده‌اند.ریان یاسر 7 ساله اولين و آخرين كودك قرباني جنايات اشغالگران صهيونيست نيست، اما شايد اگر يك نهاد مستقل حقوق بشري اين موضوع را پيگیري كند، اتهام جنايت تل آويو عليه بشريت بدليل كشتار متعدد كودكان فلسطيني قابل پيگرد قضايي باشد. موارد متعدد ديگري از هدف گيري كودكان فلسطيني توسط نظاميان صهيونيستي وجود دارد كه در آنها شليك مستقيم گلوله جنگي صورت گرفته است. از جمله سال گذشته یک نوجوان فلسطینی به نام «عبدالله جوابره» ۱۷ ساله با شلیک مستقیم گلوله صهيونيست‌ها به شهادت رسید، اما هيچ نهاد بين‌المللي اين جنايت را پيگيري نكرد.  جنايت تل آويو عليه كودكان فلسطيني می‌تواند در چارچوب اعدام خارج از چارچوب قانون نيز دسته بندي شود، زیرا اشغالگران با هدف دستگيري يا کشتن کودکان به آنها شلیک يا آنها را تعقيب مي كنند.
با وجود اين وضعيت ضدبشري، اما سكوت رسانه‌هاي غربي در برابر كودك‌كشي اسرائيل حكايت از آن دارد كه  مقامات تل آويو به جای محاکمه شدن، توان خویش را صرف ساکت کردن سازمان‌های حقوق بشری می‌کنند.
يورش به مدارس
درست در همان ساعاتی که خبر یورش انتحاری‌های داعش به یک مدرسه در کابل مخابره می‌شد خبر رسید، صهیونیست‌ها نیز به مدارس فلسطینی‌ها یورش برده‌اند. نظامیان صهیونیستی ساعاتی پس از شهادت ریان یاسر، به یک مدرسه در الخلیل یورش بردند و به دانش‌آموزان و كادر مدرسه حمله كردند. «عاطف الجمل» مدیرکل آموزش و پرورش الخلیل در این باره گفته: «نظامیان اسرائیلی با یورش به مدرسه ابتدایی «الهاجریه» و هجوم به کلاس‌ها، موجب رعب و ترس دانش‌آموزان شدند.» وی در این باره گفت که نظامیان رژیم اشغالگر پس از یورش به مدرسه مذکور اقدام به ضرب و شتم معلمان و شماری از دانش‌آموزان کردند و همچنین در این یورش از گاز فلفل استفاده کردند. الجمل همچنین گزارش داد که در این حمله یک معلم مجروح شد و دو دانش‌آموز نیز بازداشت شدند.
وحشت صهيونيست‌ها از انتقام
طی یک ماه اخیر عملیات‌های خودجوش فلسطینی‌ها علیه صهیونیست‌ها به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته و همین مسئله رژیم اشغالگر را به وحشت‌انداخته است. جديدترين حمله نيروهاي فلسطيني عليه اشغالگران صهيونيستي نيز در اواخر روز پنجشنبه رقم خورد. براساس گزارش‌ها، نیروهای مقاومت فلسطین در نزدیکی شهرک صهیونیست نشین «کریات اربع» در اراضی اشغالی فلسطینیان در الخلیل به سمت خودروی صهیونیست‌ها آتش گشودند. با اين حال عوامل فلسطيني اين عمليات موفق به فرار از مهلكه درگيري شدند و تا شامگاه جمعه پلیس صهیونیستی همچنان در حال جست وجو برای یافتن عاملان این حمله بوده است. همزمان صبح جمعه،  «صالح العاروری» معاون رئیس‌دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در سخنانی درباره جنایات روزهای اخیر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها به این رژیم هشدار داد و تاکید کرد که مقاومت درحال تشدید است و نشانه‌هایی از شکل‌گیری انتفاضه جدید وجود دارد. «صالح العاروری» اظهار داشت: اینکه نیروهای مقاومت دوشادوش یکدیگر می‌جنگند و در کنار هم به شهادت می‌رسند نویدبخش انتفاضه جدیدی است که قوی‌تر از انتفاضه‌های قبل بوده و در آن یک ملت واحد و متحد در مقابل رژیم اشغالگر صف‌آرایی خواهند کرد.

نظر شما