شناسهٔ خبر: 56419073 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به شهادت کودک فلسطینی؛

تاریخ رژیم آپارتاید اسرائیل پر از ترور، قتل‌عام، شکنجه و کشتار کودکان است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به شهادت کودک فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست گفت که تاریخ رژیم آپارتاید اسرائیل پر از ترور، قتل‌عام، شکنجه و کشتار کودکان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در صفحه توییتر خود نوشت: از "محمد الدره" تا ⁧ ریان سلیمان⁩، تاریخ رژیم آپارتاید اسرائیل پر از ترور، قتل‌عام، شکنجه و کشتار کودکان است.

‏وی نوشت:ریان و سایر کودکان شهید فلسطینی، قربانیان «سکوت عادی‌سازی» و "مدعیان دروغین حقوق بشر" هستند.

به گزارش شفاف، "ریان یاسر سلیمان"، کودک هفت ساله فلسطینی روز گذشته (پنجشنبه) هنگامی که نظامیان ارتش اسرائیل در شهرکی واقع در جنوب شرقی بیت لحم او را تحت تعقیب قرار داده بودند از بلندی سقوط کرد و به شهادت رسید.

شاهدان اظهار داشتند، نظامیان ارتش اسرائیلی دانش آموزان مدارس را در حین بازگشت به منازلشان تعقیب کردند که این امر منجر به سقوط ریان از بلندی و انتقال وی به بیمارستان شد.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، این کودک به بخش اورژانس بیمارستان دولتی "بیت جالا" منتقل شد، اما قلبش از کار افتاده بود و تلاش‌ها برای احیای وی ناموفق ماند.

نظامیان اسرائیلی صبح روز پنجشنبه به مدرسه "الهاجریة" در منطقه جنوبی الخلیل یورش برده و ضمن تخریب کلاس‌های آن، معلمان و دانش آموزان را مورد ضرب و شتم قرار دادند که موجب مجروح شدن تعدادی از آنها شد.

بر اساس این گزارش، از ابتدای سال میلادی جاری  ۳۵ کودک با گلوله ارتش صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند که طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین  ۱۹ تن در کرانه باختری و ۱۶ تن در نوار غزه بودند.

نظر شما