شناسهٔ خبر: 56412179 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان: دشمنان فوت مهسا امینی را ابزاری برای عقده‌گشایی قرار دادند

سنندج- ایرنا- فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان به فوت مهسا امینی اشاره کرد و گفت: دشمنان که از ایران و ملت عقده دارند و همیشه به دنبال بهانه‌هایی برای عقده‌گشایی هستند، این بار فوت دختر سقزی را بهانه قرار دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ سیدصادق حسینی عصر پنجشنبه در ویژه‌ برنامه هفته دفاع مقدس در مسجد حیدرکرار سنندج اظهار داشت: دشمنان از فوت مهسا امینی برای ایجاد فتنه و آشوب در کشورمان استفاده کردند و گرنه چرا برای فوت زن مریوانی که بخاطر حفظ شرف و ناموسش جان خود را از دست داد، اشک تمساح نریختند.

وی به پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب و سرنگونی رژیم ستم‌شاهی و ایجاد حاکمیت اسلامی برگرفته از نظر و خاص عامه مردم، تغییرات کلی در کشور از نظر سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی روی داد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: کشور در تدارک ایجاد ساختار جدید بود که گروهک‌ها تلاش کردند با استفاده از این وضعیت به مطامع خود برسند و صدام چون فکر می‌کرد که کشورمان از نظر ساختاری ضعیف است و پشتوانه اقتصادی و سیاسی ندارد، جنگی را علیه ما آغاز کرد اما از همان ابتدا با سد مردم روبرو شد.

سردار حسینی اضافه کرد: بعد از یکی دو سال دفاع مقدس جایگزین جنگ شد، چرا که ما از هویت اسلام دفاع می‌کردیم و همین اسلام ناب منافع غربی‌ها را به خطر انداخت، جهان اسلام را بیدار کرد و انقلاب‌هایی در منطقه روی داد.

وی یادآور شد: در دوران دفاع مقدس، همه کسانی که در این جبهه بودند یک هدف واحد داشتند و آن دفاع از اسلام در لوای پرچم ایران بود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در ادامه به جایگاه مسجد در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: مسجد به فرموده امام راحل، سنگر است و اما بر حفظ سنگر تاکید داشته و آن را از اوجب واجبات عنوان کرده‌اند.

سردار حسینی ادامه داد: دفاع مقدس شباهت‌های زیادی به جنگ در صدر اسلام داشت، اینکه قرائت دستورات خداوند در مسجد بود و رزمندگان در مساجد سازماندهی و به جبهه‌ها اعزام می‌شدند.

وی اظهار داشت: رزمندگان ما با تکیه بر نیروی ایمان و اعتقاد به خداوند، مناطقی که عراقی‌ها در روزهای اولیه جنگ گرفته بودند را آزاد کردند اگرچه دشمن تجهیزات جنگی شرقی و غربی در اختیار داشت و از طرف کشورهای استکباری پشتیبانی می‌شد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: بمب شیمیایی آلمان، جنگنده‌های سوپراتاندارد فرانسه، توپ‌های با برد بلند اتریش، سلاح‌های امریکایی و عِده و عُده سایر کشورها در اختیار آنها گذاشته بودند اما در این نبرد کاملا نابرابر پیروزی از آن ایران بود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان ادامه داد: نقطه قوت ما بُعد اعتقادی است که باید از آن برای اهداف بزرگ در سطوح مختلف استفاده کنیم.

سردار حسینی گفت: در حالیکه در آن دوران حتی برای سیم خاردار مانده بودیم با ایمان به اینکه خواستن، توانستن است، به این جایگاه رسیده‌ایم که در ساخت امکانات دفاعی به خودکفایی رسیده‌ایم.

وی اضافه کرد: امروز دشمن به دنبال گرفتن بعد معنویت از ملت ایران است، به نام اسلام وارد شدند و جنایات بزرگی را رقم زدند و خواستند چهره خشنی از اسلام را به جهان معرفی کنند در حالیکه دین اسلام، دین رحمت و مهربانی و برابری و برادری است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان یادآور شد: امروز هم رگه‌هایی از این تکفیری‌ها در جامعه وجود دارد که نباید به آنها اجازه فعالیت داد، چرا که اینها دست‌پروده انگلیسی‌ها هستند و در مقابل اسلام ناب قرار دارند.

سردار حسینی به وظایف امام جماعت مساجد اشاره کرد و با مهم خواندن این وظایف، گفت: امام جماعت باید به گونه‌ای عمل کند که جوانانی ورزشکار، هنرمند، قاری قرآن و فعال در حوزه‌های مختلف تربیت شوند.

نظر شما