شناسهٔ خبر: 56412005 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هدف دشمن این‌بار زودتر از همیشه رو شد/ بهره‌کشی از هیجان و احساسات نسل جدید

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری گفت: دشمن مدام به دنبال بهانه‌ای برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی‌ست و اغلب به بهانه‌های خود رنگ و لعاب دینی، انسانی و بشردوستانه می‌دهد اما دقیقا جایی که احساس می‌کند بازی را برده است، مشت خود را باز می‌کند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالفضل احمدی، امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به آیه «یُرِیدُونَ أَنْ یُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَیَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ یُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ»، به تشریح ابعاد مختلف ماجرای مهسا امینی و اغتشاشات اخیر پرداخت.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری بیان کرد: دشمن همچنان در حال برنامه‌ریزی علیه اسلام و مبانی آن برای مقابله با پیشرفت احکام اسلامی در عالم است، لذا از موضوع اخیر به نام مردم و دفاع از آزادی زن سوءاستفاده کرد و برای ضربه زدن به نظام دست به اغتشاش، ایجاد ناامنی و فریب اقشار مختلف جامعه زد.

در مواجهه با دشمن باید یک گام جلوتر باشیم

وی با بیان اینکه باید همیشه آمادگی مواجهه با دشمن را داشته و حتی یک گام جلوتر باشیم، اظهار کرد: باید برای خنثی‌سازی نقشه دشمن پیش‌دستی کنیم نه اینکه دچار غافلگیری شویم.

احمدی اساس دشمنی معاندین را اصل اسلام دانست و افزود: دشمن مدام به دنبال بهانه‌ای برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی‌ست و اغلب به بهانه‌های خود رنگ و لعاب دینی، انسانی و بشردوستانه می‌دهد اما دقیقا جایی که احساس می‌کند بازی را برده است، مشت خود را باز می‌کند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خاطرنشان کرد: در فتنه ۸۸ با شعار «انتخابات بهانه، اصل نظام نشانه» بعد از چندماه هدف خود را رو کردند اما در آشوب اخیر با سر دادن مشابه همین شعارها در ابتدای کار، صراحتا نشان دادند که سقوط نظام هدف اصلی است.

احمدی با اشاره به اینکه نباید فریب ترفندها، ظاهرسازی‌ها و قرآن بر سر نیزه کردن دشمن را بخوریم، اظهار داشت: در این ماجرا فرماندهی میدان توسط رسانه دشمن کاملا مشهود بود و نشان دادند که چگونه می‌توان با فضای مجازی، میدان حقیقت را مدیریت و برنامه‌ریزی کرد و باعث بهم‌ریختگی افکار عمومی، ایجاد شک و تردید و متلاطم کردن احساسات جامعه شد.

فضای بی‌صاحبی که قتلگاه جوانان شده است

وی سامان دادن فضای مجازی و رسانه‌ای را جزو ضروریات دانست و با اشاره به تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر ولنگاری و عدم مدیریت فضای مجازی که قتلگاه جوانان شده است، عنوان کرد: فضای مجازی مورد بی‌توجهی قرار گرفته و ملتهب و متشنج کردن فضا، شایعه‌پراکنی، دروغ، وارونه نشان دادن واقعیت‌ها و تبدیل یک مسئله عادی به یک بحران در این فضا باید مدیریت شود.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به اینکه دشمن شدیدا روی دهه هشتاد و دهه نودی‌ها سرمایه‌گذاری کرده و بنا دارد این قشر را در مقابل اسلام و احکام و شریعت دین قرار دهد، بیان داشت: برخی بازی‌های هیجانی رایانه‌ای برای به میدان آوردن نوجوانان در چنین روزی برنامه‌ریزی شده بود.

احمدی ضمن تاکید بر سرمایه‌گذاری دشمن برای ایجاد انحراف در افکار و اعتقادات و در جهل و غفلت نگه‌داشتن جوانان و نوجوانان، گفت: دشمن می‌خواهد انقلاب و اسلام را برای این نسل جور دیگری روایت و از این ظرفیت علیه خود جامعه جوان و اسلام استفاده کند.

متولیان فرهنگی به خود بیایند

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های متولی فرهنگ باید به خود بیایند و با جدیت، مسئولیت و دغدغه‌مندی چندبرابری برای مسئله تربیت نسل جوان و تبیین دستاوردها و مبانی انقلاب اسلامی تلاش کنند، اظهار کرد: در ماجرای اخیر دستگاه‌های فرهنگی باید خود را مقصر بدانند، چون کوتاهی‌هایی قصورا یا تقصیرا صورت گرفته است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان ضمن ابراز امیدواری و خشنودی از هوشیاری مردم در این ماجرا علی‌رغم فضاسازی، برنامه‌ریزی و تبلیغات گسترده دشمن، مطرح کرد: مردم در همان روزهای اولیه حساب خود را از اغتشاش‌گران جدا کردند و با بصیرتی که از تجربه فتنه‌ها و حوادث گذشته به دست آورده بودند با این جریان همراه نشدند.

احمدی با اشاره به اینکه دشمن امید بسته بود که با به میدان کشاندن مردم باعث مقابله مردم با مردم و مردم با نظام جمهوری اسلامی و ایجاد یک دوقطبی شود، بیان کرد: به فضل خدا و به برکت بصیرت مردم علی‌رغم میل دشمن این دوقطبی میان مردم و اغتشاش‌گران و ضدانقلاب ایجاد شد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید قدردان این مردم باشند، اظهار داشت: اجتماع امت رسول‌الله نشان داد که مردم با نظام و علیه ضدانقلاب هستند و رسانه‌های داخلی نباید به سادگی از کنار این نکته عبور کنند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خاطرنشان کرد: مردم نشان دادند حتی در شرایطی که نسبت به مسائل اقتصادی و معیشتی گلایه‌مندند اگر بحث دفاع از اسلام و نظام پیش‌ بیاید، مقابل دشمنان سینه سپر می‌کنند و در جریانات اخیر مجددا پشتیبانی خود از نظام و ولایت را به رخ دشمن کشیدند.

در ماجرای مهسا امینی همه آشوب‌گر بودند؟

احمدی با بیان اینکه در فضایی که اخیرا به وجود آمد، یک دسته واقعا اغتشاش‌گر، شورشی و آشوب‌گر بودند، توضیح داد: این افراد معترض و غافل نبوده و آسیب زدن به اقتدار جمهوری اسلامی ایران هدف اصلی‌شان بوده است که باید برخورد قاطع قانونی و همراه عدالت با آنان شود و هیچ مماشاتی صورت نگیرد.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای غافل و فریب‌خورده بودند، تشریح کرد: این افراد عمدتا نوجوانان احساساتی بودند که در این سال‌ها با فضای مجازی و بازی‌های هیجانی رشد کردند و الان فضا را مناسب دیدند تا حرکت‌های اکشنی که در رایانه انجام می‌دادند به میدان واقعیت بکشانند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اضافه کرد: این نوجوانان معاند و سیاسی نبودند و رفتارشان تنها هیجاناتی بود که در میدان واقعیت فوران کرد.

احمدی تصریح کرد: کوتاهی دستگاه‌های مربوطه مانند صداوسیما، وزارت ارشاد، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و خانواده‌ها در این موضوع نقش داشته است.

وی بیان داشت: یک دسته هم معترضانی بودند که خواستار رفع ابهام بودند و باید سوالاتشان پاسخ داده و موضوع کاملا تبیین شود.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان ضمن اشاره به ضعف در اطلاع‌رسانی به‌هنگام و شفاف و گفت‌وگو با مردم، عنوان کرد: نباید خلا اخبار داشته باشیم که رسانه معاند و ضدانقلاب که بارها دشمنی خود را علیه ملت و نظام نشان داده میدان پیدا کند تا خود را دلسوز مردم جلوه دهد.

جهاد تبیین، علاج همه معضلات است

احمدی درمان تمامی این معضلات را توجه به جهاد تبیین دستاوردها و مبانی انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: جهاد تبیین جلوی سوءاستفاده دشمن را گرفته و نسل جوان ما را از غفلت می‌رهاند.

وی با تاکید بر اینکه این نظام مبتنی بر عدالت، دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم است، بیان داشت: ممکن است کسی در این نظام کار اشتباهی انجام دهد و خلاف عدالت عمل کند اما نباید این خطا را به اصل این نظام فریادگر عدالت نسبت دهیم.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان سواد رسانه‌ای را جزو ضروریاتی که جامعه شدیدا به آن نیاز دارد دانست و گفت: نباید تحت تاثیر القای دشمن مبنی بر غافل بودن و ضدنظام بودن تمام نوجوانان قرار بگیریم، زیرا تعداد نوجوانانی که فریب خورده‌اند در برابر لشکر عظیم نوجوانان و جوانان انقلابی، بابصیرت، متدین و آماده در صحنه تقریبا هیچ است.

احمدی تصریح کرد: با این وجود اگر یک نوجوان هم از سر غفلت در زمین دشمن بازی کند برای ما سنگین است چراکه همه این نسل فرزندان و سرمایه‌های ایران اسلامی هستند.

تهاجم در کنار تدافع لازم است

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید خط مقدم مقابله با دشمن باشند و نقشه و ترفند دشمن را افشا کنند، اظهار داشت: نباید دست روی دست گذاشت تا دشمن حمله کند و سپس در موضع دفاع قرار بگیریم بلکه باید نقطه تهاجمی نیز در کنار دفاع داشته باشیم.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان تشریح کرد: زمانی که جمهوری اسلامی یک نهال نوپا بود بدخواهان عالم دست به دست هم دادند تا آن را ریشه‌کن کنند اما امروز به فضل خدا این شجره طیبه تبدیل به درخت تنومند پرباری شده که شاخه‌های آن فراتر از منطقه رفته است.

احمدی با بیان اینکه دست و پا زدن اکنون دشمن ناشی از قدرت جمهوری اسلامی ایران است، عنوان کرد: زمانی بود که فقط جمهوری اسلامی در مقابل زورگویی آمریکا قرار گرفت اما هم‌اکنون ملت‌های متعددی علیه ظلم برخاستند و توان دشمن به شدت تضعیف شده است.

وی خاطرنشان کرد: به برکت رهبری حکیمانه رهبر عظیم‌الشأن انقلاب و مقاومت، صبر و تبعیت مردم دشمن‌شناس از ولی امرشان، دشمن با این آشوب‌ها هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

نظر شما