شناسهٔ خبر: 56411641 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون اقتصادی رئیس جمهور:

استفاده مطلوب از موقعیت ترانزیتی کشور باعث رونق اقتصادی می‌شود

کاشان - معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: استفاده مطلوب از موقعیت ترانزیتی کشور باعث رونق اقتصادی در بخش‌های مختلف صنعتی، بازرگانی و اقتصادی کشور می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضایی عصر پنج شنبه در جمع تعدادی از فعالین اقتصادی و صنعتی کاشان با اشاره به اینکه دولت سیزدهم مصمم است تا تحولاتی را در اقتصاد کشور ایجاد کند، اظهار داشت: باید کشور را از این تراکم مشکلاتی که دچار آن شده است نجات بدهیم.

وی با بیان اینکه کشور و مردم دچار دو تحریم داخلی و خارجی شده‌اند، ابراز داشت: رفع تحریم‌های داخلی همانند بروکراسی اداری جز اولویت‌های دولت سیزدهم است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه تحریم‌های خارجی کشور توسط استکبار جهانی مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرده است، تصریح کرد: برای رفع این مشکلات دولت سیزدهم در تلاش است تا با گسترش روابط خارجی از تمام درب‌های باز اقتصادی استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته تفکر خاصی در کشور وجود داشت که فقط به دنبال درب‌های بسته اقتصادی بودند، گفت: تجربه نشان داده است که اگر از درب‌های باز استفاده کنیم درب‌های بسته هم بر روی ما باز می‌شود.

رضایی با اشاره به موقعیت استراتژیک و مهم جغرافیایی ایران افزود: استفاده مطلوب از موقعیت ترانزیتی کشور باعث رونق اقتصادی در بخش‌های مختلف صنعتی، بازرگانی و اقتصادی کشور می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با استفاده مطلوب از این موقعیت می‌توانیم ارزآوری خوبی برای کشور داشته باشیم، خاطرنشان کرد: خود شهرستان کاشان می‌تواند یک مرکز استراتژیک و مهم در این موضوع باشد چراکه با وجود منطقه ویژه اقتصادی در کاشان از همه جای دنیا می‌توان کالا وارد کرد و سپس به دیگر کشورهای دنیا و منطقه صادر کرد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور همچنین با اشاره به حمایت دولت از صادرات تاکید کرد: یکی از مهمترین چالش‌های موجود برای صنعتگران در حال حاضر بروکراسی اداری است که دولت سیزدهم مصمم به رفع این بروکراسی‌های اداری است.

وی با اشاره به اینکه نظام پولی و بانکی در کشور باید متحول شود، گفت: این موضوع دستور رهبر معظم انقلاب است که در جلسه سران قوا نیز مطرح شده است.

رضایی با اشاره به اینکه تغییر ساختار بودجه هم در دستور کار سران سه قوه وجود دارد، گفت: رسیدگی به وضعیت اقشار آسیب پذیر هم دیگر موضوعی است که بنا به دستور رهبر معظم انقلاب در دستور کار سران سه قوه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در کشور صنعت سازی نکرده و بیشتر کارخانه داری کرده‌ایم، ابراز داشت: صنعت سازی یعنی زنجیره کاملی از تولید یک محصول در کشور وجود داشته باشد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه کاشان به خصوص در فرش ماشینی خاطرنشان کرد: کاشان می‌تواند یک الگو و پیشران در موضوع صنعت سازی در تولید فرش ماشینی در سطح کشور باشد.

وی با اشاره به اینکه صنعت سازی علاوه بر رونق تولید و اشتغال آفرینی باعث افزایش درآمدهای صاحبان صنایع و دولت می‌شود، گفت: هر چه دولت برای صنعت سازی یارانه بدهد تا ۱۰ برابر آن می‌تواند عایدی برای دولت داشته باشد.

نظر شما