شناسهٔ خبر: 56411350 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نورداستریم: نشتی خط لوله شماره ۱ هفته آینده متوقف می‌شود

شرکت اپراتور خطوط گازی نورداستریم از توقف نشتی در خط لوله شماره ۱ در هفته آتی خبر داد و اعلام کرد نمی‌توان زمان آغاز فعالیت را پیش‌بینی کرد.

صاحب‌خبر -

شرکت اپراتور نورداستریم در بیانیه‌ای اعلام کرد نشتی در خط لوله نورداستریم ۱ روز دوشنبه هفته آینده متوقف خواهد شد، اما پیش‌بینی آغاز به کار این خط اکنون ممکن نیست.

یک سخنگوی این شرکت اپراتوری به خبرگزاری رویترز با بیان آن‌که «تا زمانی‌که نشتی متوقف نشده و ارزیابی‌های پس از آن انجام نشود، نمی‌توان زمان آغاز فعالیت را پیش‌بینی کرد»، گفت: «تنها زمانی می‌توان چنین ارزیابی داشت که به محل برسیم. تا زمانی که برخی نتایج از ارزیابی خسارت حاصل نشود، نمی‌توان پیش‌بینی درستی کرد. به محض این‌که بتوانیم به منطقه نزدیک شویم، ارزیابی خسارت می‌تواند در محل انجام شود. در حال حاضر این منطقه ممنوعه است.»

هفته گذشته هر دو خط لوله گازی نورداستریم ۱ و ۲ یکی پس از دیگری دچار نشت در منطقه‌ای از دریای بالتیک شدند که حوالی سوئد و دانمارک بود.

البته «آن لینده» وزیرخارجه سوئد گفت: «این حمله به سوئد نیست، زیرا در قلمرو ما اتفاق نیفتاده است.»

البته آمریکا بازهم به مداخله در امور کشور‌ها پرداخت و «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا حمایت خود را برای بررسی دلایل چنین اتفاقی ابراز کرده است. به گفته وزیر امور خارجه سوئد اتحادیه اروپا و دبیرکل ناتو با تمایل آمریکا برای بررسی این مسئله موافقت کردند.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی در شبکه اجتماعی خود نشت گاز در خطوط نورداستریم ۱ و ۲ را عاملی دانست که می‌تواند به جنگ منجر شود و نوشت: «اکنون همه درباره عواقب طوفان در فلوریدا حرف می‌زنند، اما نشتی در خطوط نورداستریم ۱ و ۲ ممکن است عواقب بسیار بدتری داشته باشد. خرابکاری در این خطوط می‌تواند به جنگ منجر شود.»

پیش‌تر نشریه آلمانی اشپیگل ادعا کرده بود که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) هفته‌ها پیش به آلمان هشدار داده بود که احتمال حمله به خطوط گاز در دریای بالتیک وجود دارد.

نظر شما