شناسهٔ خبر: 56410663 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

در واکنش به شهادت کودک هفت ساله؛

حماس: جنایت علیه کودکان نشان دهنده چهره زشت رژیم صهیونیستی است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به شهادت کودک هفت ساله فلسطینی توسط نیروهای صهیونیستی تاکید کرد که تداوم جنایت های روزانه رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه کودکان بی گناه در کرانه باختری و تمام سرزمین های اشغالی نشان دهنده چهره زشت این رژیم و جنایت هایش علیه کودکان و غیرنظامیان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شبکه المنار، حماس در واکنش به شهادت کودک هفت ساله فلسطینی با صدور بیانیه ای با اشاره به این که جنایت اشغالگران علیه ریان سلیمان و تمام کودکان فلسطینی و همچنین علیه مردم و خاک و مقدسات ما باعث ایجاد امنیت برای آن ها نمی شود، تصریح کرد، این جنایت ها تبدیل به نیرویی برای ملت فلسطین در راستای تداوم راه مقاومت با تمام ابزارها تا زمان بازپس گیری حقوق و آزادی سرزمین و مقدسات ما خواهد شد.

در ادامه این بیانیه آمده است که تداوم جنایت های روزانه رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه کودکان بی گناه در کرانه باختری و تمام سرزمین های اشغالی نشان دهنده چهره زشت این رژیم و جنایت هایش علیه کودکان و غیرنظامیان است که آخرین آن ها به شهادت رساندن ریان سلیمان کودک هفت ساله در روستای تقوع در بیت لحم است.

جنبش حماس ضمن تسلیت شهادت این کودک فلسطینی از تمام نهادهای حقوق بشر خواست تا جنایت های رژیم صهیونیستی علیه کودکان را برملا کند.

بر اساس این گزارش، یک کودک هفت ساله فلسطینی به نام " ریان یاسر سلیمان" امروز (پنجشنبه) در پی هجوم نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

رسانه های فلسطینی اعلام کردند که در پی تعقیب دانش آموزان فلسطینی توسط نیروهای رژیم صهیونیستی در روستای تقوع در شرق بیت لحم، این کودک حین فرار از بلندی سقوط کرد و به شهادت رسید.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که این کودک قبل از رسیدن به بیمارستان به شهادت رسید و تلاش پزشکان برای نجات وی موفقیت آمیز نبود.

منابع فلسطینی پیش از این نیز اعلام کردند که ۱۲ فلسطینی امروز (پنجشنبه) در جریان حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به شهر دورا در جنوب کرانه باختری مجروح و یا دچار خفگی شدند.

منابع فلسطینی در جمعیت هلال احمر با اعلام این خبر افزودند، امدادگران این جمعیت در جریان این درگیری‌ها در شهر دورا در جنوب الخلیل به ۱۲ مجروح امدادرسانی کرده اند.

بر پایه این گزارش در میان مجروحان، ۷ نفر مورد اصابت گلوله قرار گرفته و پنج نفر نیز بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار خفگی شده اند.

نظر شما