شناسهٔ خبر: 56410587 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دولت بایدن تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کند

وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم‌هایی جدید علیه ۱۰ شرکت در امارات، ایران، چین و هند و یک کشتی به بهانه تسهیل صادرات نفت ایران خبر داد.

صاحب‌خبر -

نشریه بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد اقدام دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا برای اعمال تحریم‌هایی جدید علیه شرکت‌های تسهیل‌کننده صادرات نفت ایران، بخشی از یک طرح گسترده‌تر برای تشدید تحریم‌های ایران است.

این نشریه نوشت: «دو منبع آگاه اعلام کردند این تحریم‌های جدید روز پنج‌شنبه بر بخش صادرات نفت ایران اعمال خواهد شد و در راستای هدف دولت آمریکا برای اعمال فشار جدید بر تهران برای بازگشت به پایبندی به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ است.»

یکی از این منابع هم در ادامه افزود: «این تحریم‌ها بر نهاد‌هایی که تجارت نفت را تسهیل می‌کنند تمرکز خواهد داشت و بخشی از طرح گسترده‌تر برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران در هفته‌های آینده خواهد بود.»

تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ۱۰ شرکت و یک کشتی ایرانی

در همین حال وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای در وبگاه اینترنتی خود از اعمال تحریم‌های جدید علیه ۱۰ شرکت در امارات، ایران، چین و هند و یک کشتی ایرانی خبر داد.

اسامی آن‌ها که به بهانه تسهیل صادرات نفت ایران اعمال هدف تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند به شرح زیر است:

۱- شرکت کشتی‌رانی کلارا، مستقر در امارات
۲- شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران، مستقر در ایران
۳- شرکت پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه، مستقر در ایران
۴- گروه هلدینگ ام‌ال، مستقر در هنگ‌کنگ چین
۵- شرکت سی‌یرا ویستا، مستقر در هنگ‌کنگ چین
۶- شرکت پتروشیمی تیبالاجی، مستقر در هند
۷- شرکت فیرگو مارین، مستقر در امارات
۸- شرکت کشتی‌رانی دبلیو. اس، مستقر در هنگ‌کنگ چین
۹- شرکت حمل و نقل و انبار ژانگو، مستقر در چین
۱۰- نفت‌کش گاس‌الور، تحت پرچم پانام

این در حالی است که ساعاتی پیش پایگاه اینترنتی واشنگتن فری بیکن در گزارشی مدعی شد که مقامات ارشد آمریکایی طی یک جلسه توجیهی پشت در‌های بسته به کنگره اطلاع داده‌اند مذاکرات هسته‌ای دولت بایدن با ایران برسر برجام به بن‌بست رسیده و خطر شکست در توافق وجود دارد.

پیش‌تر هم «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جدیدترین کنفرانس مطبوعاتی خود مدعی شد: «مذاکرات هسته‌ای با ایران اکنون در وضعیتی مناسب نیست. ما در حال حاضر از تماس‌های جاری میان ایران و اتحادیه اروپا اطلاعی نداریم، فرصتی برای دستیابی به توافق با ایران در اندک زمان را نمی‌بینیم، اما به پیشروی در مذاکرات ادامه می‌دهیم.»

نظر شما