شناسهٔ خبر: 56410069 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

قهرمان پارالمپیک: اغتشاش به اغتشاش‌گران هم ضربه می‌زند/علی کریمی تشخیص ضعیفی در مسائل سیاسی دارد

دونده کرمانی تیم ملی و قهرمان پارالمپیک گفت: مردم باید حرف‌شان را بگویند، اما راهش این نیست که بخواهند، اغتشاش کنند زیرا اغتشاش به کشور و حتی همان افرادی که اغتشاش کرده‌اند هم ضربه می‌زند.

صاحب‌خبر -

پیمان نصیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به اینکه وقایع اخیر، اتفاقات جالبی نیست، اظهار کرد: این اتفاقات به کشور ضربه می‌زند و در نهایت به ضرر مردم است.

وی تصریح کرد: یکسری مشکلات در سیستم هست که باید رفع شود و مردم با وجود حقی که دارند، اما راهش این نیست که بخواهند، اغتشاش کنند.

نصیری که نشان طلای خود را در زمان حیات سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی به وی اهدا کرد و حاج‌قاسم نیز به پاس قدردانی از این اقدام، میهمان منزل این قهرمان در کرمان شد، با بغض به پاره‌ کردن عکس سردار سلیمانی اشاره کرد و ابراز داشت: پاره‌ کردن عکس فردی که 40 سال برای مردم تلاش کرد و در نهایت برای همین مردم شهید شد و از زندگی و جان خود گذشت، کار درستی نیست.

وی با اشاره به تبلیغاتی که از طرف غرب به شکل سیستماتیک در فضای مجازی پخش می‌شود، عنوان کرد: رهبری در سخنرانی‌های خود همیشه این را عنوان می‌کردند، مراقب فضای مجازی و بحث جنگ نرم باشید و حالا به نظر می‌رسد ما در این بُعد موفق نبوده‌ایم باید برای آن فکری بکنیم.

این ورزشکار با اشاره به اتفاقی که برای مرحوم مهسا امینی روی داد، اضافه کرد: با مردم می‌شود به‌صورت دیگری هم رفتار کرد و رفتارها، دوستانه‌تر و تذکرات هم مهربانه‌تر باشد، زیرا در این صورت شخصی که دوست ندارد، حجابش را رعایت کند، موضع نمی‌گیرد و اتفاقاتی روی نمی‌دهد که برای نظام هزینه داشته باشد.

نصیری افزود: مردم باید حرف‌شان را بگویند، اما اغتشاش به کشور و حتی همان افرادی که اغتشاش کرده‌اند، ضربه می‌زند، حالا که در حال مذاکرات هسته‌ای هستیم، اگر اغتشاش در کشور باشد، آمریکایی‌ها بر خواسته‌های‌شان مصمم‌تر می‌شوند در حالی که اگر برجام احیا شود، گره‌های اقتصادی برداشته می‌شود.

وی همچنین حفظ اتحاد بین مردم را امری ضروری خواند و اظهار کرد: اگر قرار است اصلاحاتی انجام شود باید از طریق مسالمت‌آمیز باشد، زیرا خشونت به کشور ضربه می‌زند و بهانه دست اجنبی‌ها می‌دهد تا ایران را کشوری ناامن معرفی کنند و حیف است، زیرا کشور خوبی داریم.

قهرمان پارالمپیک با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد، سلبریتی‌ها هم بدخواه کشور یا نظام نیستند، تصریح کرد: تشخیص بعضی از سلبریتی‌ها ضعیف است و وقتی خیلی از جوانان رفتار فرد را به‌عنوان یک سلبریتی زیرنظر دارند و برایشان مهم هست، نباید طوری رفتار کنند که اتفاقاتی روی دهد که به نفع مردم و کشور نیست.

نصیری اضافه کرد: بعضی وقت‌ها بعضی‌ها می‌آمدند، یکسری صحبت‌هایی می‌کردند، در صورتی که خودشان در این کشور رشد کرده‌اند، اما اظهارنظر تندی می‌کنند که به نفع ما نیست و آنها باید شرایط اجتماع را هم در نظر بگیرند.

وی همچنین با بیان اینکه علی کریمی آدم بدی نیست، اما تشخیص ضعیفی در مسائل سیاسی دارد، متذکر شد: احساس می‌کنم این شخصیت‌ها قبل از اظهارنظر باید به این فکر کنند، حرف‌شان در نهایت چقدر به نفع مردم و آینده کشور می‌شود و این در شرایطی‌ست که سلبریتی همچنین پیام خوب هم می‌تواند به مردم بدهد، مانند حرف‌هایی که علی کریمی به مریم رجوی زد و مورد استقبال قرار گرفت، بنابراین سلبریتی‌ها در بعضی مسائل قطعا با صبر، حوصله و دقت بیشتری باید اظهارنظر کنند.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ب

نظر شما