شناسهٔ خبر: 56409976 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

۱۹۰ هزار دستگاه یخچال و فریزر امسال در قم تولید می‌شود

19 دی: رییس اداره طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: صنعت لوازم خانگی در این استان به سرعت درحال رشد است و در همین رابطه امسال بیش از ۱۹۰ هزار دستگاه یخچال و فریزر تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

صاحب‌خبر -
جواد ناطق روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، بیان داشت: از جمله اولویت‌های صنعتی در قم، تولید لوازم خانگی در بالاترین سطح استانداردهای جهانی است و در این خصوص طی سال‌های گذشته اقدام‌های قابل توجهی از سوی سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان با همکاری سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران این بخش انجام شده‌است.
وی با اشاره به این که واحدهای تولید کننده لوازم خانگی مستقر در شهرک‌های صنعتی قم دارای برندهای معتبر تجاری و نام آشنا برای مردم هستند، افزود: اکنون تعداد زیادی از لوازم خانگی مورد نیاز مردم در واحدهای صنعتی این استان در بهترین کیفیت تولید و به بازار عرضه می‌شود که از جمله مهمترین‌ آن‌ها یخچال و فریزر در انواع و ابعاد متنوع است.
وی ادامه داد: بر اساس راهبردهای تعیین شده در بخش صنعت قم، ما از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت در عرصه‌های صنایع دانش‌بنیان، پاک، پیشرفته و کم‌آب‌بر حمایت خواهیم کرد و در این رابطه با تخصیص تسهیلات بانکی برای صنعتگران به تامین نقدینگی مورد نیاز ایشان کمک می‌کنیم.
ناطق گفت: همچنین تولیدکنندگان فعال در بخش صنعت قم طی سال‌های اخیر علاوه بر تامین نیاز بازار داخلی، نگاه ویژه‌ای به صادرات و بازارهای جهانی دارند و در همین رابطه صنعتگران استان با به‌کارگیری جدیدترین روش‌ها در تولید محصولات خود به دنبال رقالب با نمونه‌های خارجی مشابه هستند.

نظر شما