شناسهٔ خبر: 56409581 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آشوب‌های اخیر ریشه خارجی دارد/ غربی‌ها در صدد فشار بیشتر بر ایران هستند

زمانی یک حکومت در سطح بین المللی در جهت دستیابی به منافع ملت خود موفق خواهد بود که از از داخل آن کشور یکپارچگی و اتحاد مردمی منعکس شود. این گونه حرکات منجر به تشدید تحریم‌ها بر ضد کشور خواهد شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس، کرمانشاه: بسیاری از کارشناسان بر این باورند اغتشاشات اخیر به منظور تحت شعاع قراردادن ایران در مذاکرات هسته‌ای و ایجاد ابزار فشار است. در این خصوص با دکتر علی شجاعی به صحبت نشسته‌ایم، او با بیان اینکه این آشوب‌ها ریشه خارجی دارد به شش مرحله‌ای که در این خصوص طراحی شده است، اشاره دارد. این مصاحبه را در زیر می خوانید.

فارس: با توجه به حضور فعال گروهک‌های تجزیه طلب، هدف نهایی اغتشاشات را چه می‌دانید؟ 

شجاعی: حضور گروه‌های تجزیه طلب در دو حادثه اخیر (عملیات ناکام تروریستی اصفهان) و اغتشاشات اخیر نشان دهنده پیوستن تمام قد تمامی گروه‌های تجزیه طلب به برنامه‌های صهیونیسم جهانی است؛ آنها یک طرح شش مرحله ای دارند، تحت عنوان طرح «جیم هانسون» که برای تجزیه کشور ایران طراحی شده است. مراحل این پروژه عبارتند از : ۱-فشار اقتصادی ۲-ایجاد اغتشاش و ناامنی ۳- مسلح کردن اغتشاشگران ۴- حمله به مراکز نظامی و امنیتی ۵- ورود گروهک‌های مسلح تجزیه طلب ۶-جنگ داخلی (سوریزاسیون ایران ) که سرانجام این طرح نیز ناامنی همیشگی در درون مرزهای کشور خواهد بود. سرویس جاسوسی خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) دست به تجمیع گروهک‌های ضد ایرانی در جهت اجرای این برنامه زده است.

فارس: یکی از راهبردهای دشمن، تقابل مردم با مردم است، لطفا کمی در این خصوص توضیح بفرمایید؟

شجاعی: پشتوانه مردمی، مهمترین مولفه وجود یک حکومت و یک نظام سیاسی است.اگر پشتوانه مردمی نباشد، هر حکومتی را دچار اضمحلال و سرنگونی خواهد کرد. آن‌ها می‌دانند که سرمایه مردمی نظام جمهوری اسلامی چه جایگاهی دارد و به همین دلیل بدنبال ایجاد رعب و یا ناامیدی در اذهان مردم می‌باشند که البته این راهبرد بیشتر از طریق جنگ روانی و تاکتیک‌های مربوط به آن صورت می‌گیرد. جدا سازی مردم از نظام یک هدف کاملا مشخص توسط امپراطوری رسانه‌ای صهیونیست‌هاست.

فارس: آیا آشوب همراه با خشونت می‌تواند تاثیرگذار باشد؟

شجاعی: هرگز! در هیچ آشوب و خشونتی نتیجه معقول بدست نیامده است، مهمترین متضررین یک آشوب مردم جامعه هستند، تامین هزینه بسیار امکانات عمومی از بیت المال و مالیات مردمی است و اغتشاشگران دقیقا به جیب مردم آسیب زده‌اند. آشوب و خشونت و اغتشاش فقط امنیت اعضای یک جامعه را مورد مخاطره قرار می‌دهد. مدل سوریه گویاترین مصداق برای مسئله است. 

فارس: این آشوب‌های در حوزه منطقه و بین المللی چه تاثیر بر وجهه کشور خواهد داشت؟

شجاعی: سال ۱۳۸۸ نمود معینی از ضربه اغتشاشات به حضور پر قدرت نظام در سطح بین المللی بود. زمانی یک حکومت در سطح بین المللی در جهت دستیابی به منافع ملت خود موفق خواهد بود که از از داخل آن کشور یکپارچگی و اتحاد مردمی منعکس شود. این گونه حرکات منجر به تشدید تحریم‌ها بر ضد کشور خواهد شد. از سوی دیگر برنامه‌های دشمنان را در جهت ورود گروه‌های تروریستی به سمت مرزها و حتی انجام فعالیت در داخل کشور تشدید خواهد کرد.

فارس: آیا احتمال دارد که کشورهای غربی این آشوب ها را دستمایه فشار بیشتر بر ایران و گرفتن امتیاز قراردهند و حصول توافق را به تاخیر بیندازد؟

شجاعی: بله! قاعدتا این اتفاق خواهد افتاد. چرا که در مذاکرات آنها، زمانی که متوجه نا آرامی در کشور می‌شوند. سطح خواسته‌های خود را ارتقا خواهند داد. دقیقا، همین اتفاقات در مذاکرات هسته در سال ۸۸ روی داد و در حالی که در شرایط برتر قرار داشتیم، منجر به توقف مذاکرات شد و آمریکایی‌ها به طرز گسترده‌ای ما را تحریم کردند. طراح آشوب‌های اخیر خود آن‌ها بودند و این در رفتار شناسی شبکه‌های ماهواره‌ای آن‌ها کاملا مشهود بود.

انتهای پیام/ح

نظر شما