شناسهٔ خبر: 56409538 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مشکلات واحدهای تولیدی خراسان جنوبی برطرف می‌شود + فیلم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: بازدید از واحدهای تولیدی فعال استان، با هدف رفع مشکلات از مسیر تولید انجام می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند‌،  جواد اشرفی امروز  با بیان این مطلب در جریان بازدید از واحدهای تولیدی واقع در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند خاطرنشان کرد: رفع مشکلات واحدهای تولیدی، تسهیل در روند تولید را به همراه دارد. 

وی تصریح کرد: طی بازدید از این 6 واحد تولیدی به صورت مستقیم با سرمایه‌گذاران آن ها گفتگو کرده و مشکلات آن ها مورد بررسی قرار گرفت. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تأمین مواد اولیه از مشکلات سرمایه گذاران برخی واحدها بود، بیان‌کرد: أخذ مجوز های مربوطه از معاونت غذا و دارو و یا در مرز از دیگر مسائل مطرح شده در این بازدید بود.

اشرفی ادامه‌ داد: برای رفع این مشکلات جلسات کارشناسی در دفتر امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت : برخی از واحدهای تولیدی در حوزه تسهیلات بانکی با مسائلی رو به رو هستند که برای رفع این دغدغه سرمایه گذاران نیز جلساتی به صورت ویژه با بانک های عامل خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت:دو واحد تولیدی که مورد بازدید قرار گرفتند نیز مجوزهای لازم را أخذ کرده و تا دو ماه آینده به بهره برداری خواهند رسید.

اشرفی با بیان اینکه یکی از این واحدها در حوزه صنایع بهداشتی و آرایشی و واحد دیگر در بخش صنعت نساجی فعالیت دارد ادامه داد:  یکی از واحدهای فعال در بخش صنعت کاغذ نیز مشکلاتی با بانک عامل دارد که بررسی خواهد شد.

بزرگترین واحد تولید پارچه شرق کشور در بیرجند راه اندازی می شود

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در حاشیه مراسم بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از پنج واحد تولیدی گفت:  بزرگترین  واحدتولیدپارچه شرق کشور در منطقه ویژه اقتصادی راه اندازی می شود.

حسین زارعی   بیان کرد: واحد تولیدی رادمان بافت سزاوار امسال کار تولید جوراب، لباس و.. را با اعتبار و سرمایه ای بالغ بر 30 میلیارد تومان آغازکرده است.

وی با اشاره به آغاز فاز دوم این واحد تولیدی ابراز امیدواری کرد: تا دو ماه آینده شاهد راه اندازی بزرگترین واحد تولیدی پارچه در شرق کشور باشیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی اعتبار مورد نیاز برای اجرای فاز دوم این واحد تولیدی را 25 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با راه اندازی فاز دوم شاهد تولید نخ تا پارچه در این واحد تولیدی خواهیم بود.

وی به  فعالیت واحد صنایع شیمیایی پترویاس انرژی پویا اشاره کرد و گفت: این واحد، کار خود را از سال 1395 شروع کرده  و در سال 1399 به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی میزان سرمایه گذاری برای این واحد تولیدی را 35 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در این واحد هیدورکربن سبک و سنگین تولید می شود.

زارعی به واحد آبتین تجار به عنوان یکی دیگر از واحدهای بازدید شده اشاره کرد و یادآور شد: این واحد در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی فعالیت دارد.

وی بیان کرد: در فاز اول برای این واحد تولیدی  15 میلیارد تومان هزینه شده است و در حال حاضر نیز دستگاههای به روز با کارکردآسیاب، روغن گیری، خشک کردن میوه و.... خریداری و در حال راه اندازی و... است.

وی واحد تولید انواع ظروف پلاستیکی، واحد تولید کاغذ تحریر و... را از دیگر واحدهای بازدید شده برشمرد و افزود: برای واحد تولید انواع ظروف پلاستیکی حدود 12 میلیارد تومان و برای واحد تولید کاغذ نیز 25 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

انتهای پیام/250/

نظر شما