شناسهٔ خبر: 56408259 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

گلاره عباسی: امین تارخ به شاگردانش درس انسانیت داد

خبرگزاری برنا

پیکر امین تارخ بازیگر برجسته کشور دوشنبه ۴ مهر ماه در قطعه‌ی هنرمندان بهشت زهرا تشییع و به خاک سپرده شد. در حاشیه‌ی این مراسم گفت‌وگویی با اهالی هنر داشته‌ایم که از نظر می‌گذرانید.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد «امین تارخ» صبح دوشنبه ۴ مهر ماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار شد.

چهره‌های هنری صبح دوشنبه ۴ مهرماه با حضور در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) با زنده‌یاد امین تارخ بازیگر مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون وداع کردند.

در این مراسم که با آهنگ «گلچهره مپرس» محمدرضا شجریان آغاز شد؛ رضا کیانیان، محمدمهدی عسگرپور، فاطمه معتمدآریا، گلاره عباسی، علیرضا شجاع نوری، مجید برزگر، مازیار میری، گلاره عباسی، عبدالجبار کاکایی، شبنم مقدمی، فرزین محدث، پوریا رحیمی سام، جمشید هاشم‌پور، مسعود کرامتی، رخشان بنی‌اعتماد، عاطفه نوری، پوریا پورسرخ، فرزاد حسنی، بهرام افشاری، منوچهر شاهسواری، حبیب ایل‌بیگی و... حضور داشتند.

مراسم تشییع رأس ساعت ۱۰ صبح و با ورود پیکر امین تارخ به محل برگزاری مراسم در بهشت زهرا و قطعه‌ی هنرمندان، آغاز شد.

در حاشیه‌ی این مراسم با چند تن از هنرمندان گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

عباس محبوب بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در سوگ «امین تارخ» به خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا گفت: دوست دارم در وهله اول به خانواده امین تارخ عزیز و خانواده فرهنگ و هنر تسلیت بگویم. این‌ها را به دلیل اینکه با او همکار و دوست بودم نمی‌گویم، او سهم بسزایی در پیشبرد بازیگری در عرصه تئاتر، تلویزیون و سینما داشت.

او ادامه داد: امین بدون شک یکی از بنیانگذاران تدریس بازیگری در ایران بوده است. بسیاری از بازیگران نامدار در کلاس‌های او رشد پیدا کردند. روحش شاد و تا یادش تا ابد گرامی خواهد بود.

گلاره عباسی بازیگر سینما که یکی از شاگردان «امین تارخ» هم بود در سوگش به خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا گفت: تنها جمله‌ای که در مورد مرگ امین تارخ عزیز می‌توانم بگویم این است که رفتن او غمی روی غم‌هایمان تلنبار کرد. روح حق طلب و پرشور آقای تارخ توان تحمل این روز‌ها را نداشت چرا که همیشه مردم دوست بود. امین تارخ استاد من در بازیگری بود. اولین صحبتی که همیشه ایشان با شاگردانش داشت این بود که در ابتدا یک انسان و پس از آن یک بازیگر باشید.

او افزود: از نگاه من مراسمی در خور شان ایشان در خانه ابدیش در سینما که همیشه برای آن زحمت می‌کشید برگزار نشد.

نظر شما