شناسهٔ خبر: 56407772 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی استان اصفهان پرداخت شد

معاون استاندار اصفهان ضمن اشاره به تصویب ۳۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات در سفر ریاست جمهوری گفت: ۱۸هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای استان پرداخت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کاشان، امیررضا نقش بعد از ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات و رفع موانع اقتصادی منطقه کاشان با بیان اینکه استان اصفهان اولین استان صنعتی کشور است، اظهار داشت: 10هزار واحد صنعتی در 76 شهرک صنعتی فعالیت می‌کنند و بالغ بر 13 درصد جی دی پی صنعت کشور در آستان اصفهان است و 30 درصد از حوزه صنعت استان نیز در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل است.

وی ضمن اشاره به وجود شهرک‌های صنعتی متعدد در منطقه کاشان و آران و بیدگل افزود: با وجود رویکرد مثبت دولت سیزدهم امیدواریم اقدامات خوبی در زمینه رفع موانع تولید بردریم؛ در کل استان طی 10 ماه گذشته 96 جلسه کارگروه رفع موانع تولید داشتیم که بالغ بر یک هزار و 600 پرونده مورد بررسی قرار گرفت و 80 درصد مصوبات اجرایی شد.

معاون استاندار اصفهان ضمن اشاره به مسائل مطرح شده در کارگروه رفع موانع تولید استان اصفهان ابراز داشت: 42 درصد از تقاضا مربوط به حوزه بانکی بوده است و 18هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات سخت‌گیری‌هایی داشتند، گفت: تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی به ویژه در سرمایه در گردش از مهمترین مشکلات واحدهای اقتصادی است و از طرف دیگر استان اصفهان تولیدات کشاورزی استان اصفهان معادل 14 استان کشور است و از این رو پتانسیل کشاورزی استان اصفهان بالا است.

نقش با بیان اینکه 32هزار میلیارد تومان در سفر ریاست جمهوری در بحث تسهیلات مصوبه داشتیم، تصریح کرد: دو هزار و 300 طرح بالای 60 درصد پیشرفت شناسایی شده است و با معرفی به بانک‌های عامل امیدواریم این طرح‌ها با تخصیص تسهیلات تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/801/

نظر شما