شناسهٔ خبر: 56398626 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

درگیری‌های بغداد ۱۳۳ زخمی برجای گذاشت

در جریان درگیری‌هایی که روز چهارشنبه بین تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی در بغداد رخ داد، ۱۳۳ تن زخمی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا، خبرگزاری رسمی عراق گزارش داد در جریان درگیری‌هایی که امروز _چهارشنبه ششم مهرماه_ بین تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی در بغداد رخ داد، ۱۳۳ تن شامل ۴ افسر، ۱۱۸ نظامی عراق و ۱۱ غیرنظامی زخمی شدند.

نهاد اطلاع رسانی امنیتی عراق نیز با تایید تعداد افراد زخمی شده در اطلاعیه‌ای از همه طرف‌ها خواست که به دستورالعمل صادره شده نیروهای امنیتی متعهد باشند.

این درگیری‌ها در منطقه نخست وزیری میدان تحریر بغداد پس از آن روی داد که فعالیت پارلمان عراق که از دو ماه پیش و در پی تصرف آن توسط هواداران جریان صدر متوقف شده بود، امروز از سر گرفته شد تا در اولین جلسه، موضوع استعفای محمد الحلبوسی رئیس پارلمان و انتخاب نایب رئیس اول به رای گذاشته شود که باعث شد معترضان بار دیگر مخالفت خود را با سهم‌خواهی های سیاسی در عراق اعلام کرده و خواستار مجازات فاسدان شوند.

در این جلسه نمایندگان با کناره گیری محمد الحلبوسی موافقت نکردند محسن المندلاوی نیز به سمت نائب اول رئیس پارلمان انتخاب شد؛ نمایندگان چارچوب هماهنگی نیروهای شیعی (به استثتای جریان صدر) و محمد شیاع السودانی _نامزد این چارچوب_ برای تصدی پست نخست وزیری حضور داشتند.

این جلسه در سایه تدابیر امنیتی در اطراف منطقه سبز در مرکز برگزار شد. مقر پارلمان عراق در داخل این منطقه قرار دارد. پل‌های السنک و الجمهوریه منتهی به این منطقه نیز بسته شد و نیروهای امنیتی در میادین التحریر و الخلانی در نزدیکی منطقه سبز مستقر شدند.

این درحالی است که دادگاه عالی فدرال عراق همزمان با از سرگیری جلسات پارلمان این کشور بعد از دو ماه وقفه، درخواست تجدید نظر در حکم پذیرش استعفای جمعی نمایندگان جریان صدر از پارلمان را رد کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما