شناسهٔ خبر: 56398559 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

افشاگری بزرگ؛ مورینیو به همه دروغ گفته بود!

یک شاهد عینی می‌گوید مدال طلایی که ژوزه مورینیو در سال 2006 بعد از قهرمانی در لیگ برتر با چلسی به سمت تماشاچی‌ها پرتاب کرد متعلق به خود او نبوده بلکه مدال یکی از بازیکنان تیمش بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، تصاویر ژوزه مورینیو که در سال 2006 و بعد از قهرمانی با چلسی در لیگ برتر انگلیس، مدال قهرمانی‌اش را به سمت تماشاچی‌ها پرتاب می‌کند سالها است که بارها منتشر شده و درباره‌اش صحبت شده است.

ولی شانزده سال بعد از آن روزها حالا یک شاهد عینی فاش کرد که مدالی که مورینیو آن روز برای هواداران پرتاب کرد متعلق به خودش نبوده بلکه مدال روبرت هوث، مدافع آلمانی چلسی، بوده است.

نیل بارنت که به مدت 32 سال به عنوان گوینده ورزشگاه استمفوردبریج فعالیت می‌کرد برای اولین بار این واقعیت را فاش کرد. بارنت در پاسخ به یکی از هواداران چلسی که تصویر پرتاب کردن مدال قهرمانی توسط مورینیو را در توییتر منتشر کرده و او را یکی از اسطوره‌های باشگاه خوانده بود نوشت:" مدال خودش نبود. مدال متعلق به روبرت هوث بود که آن روز برای اینکه باشگاه را مجبور کند با انتقالش موافقت کند بدون عذر موجه غیبت کرده بود و در ورزشگاه حضور نداشت".

هوث در پایان آن فصل چلسی را ترک کرد و با قراردادی 6 میلیون پوندی راهی میدلزبورو شد. در فصل قبل که چلسی با مورینیو در لیگ برتر به قهرمانی رسید این دفاع وسط آلمانی برای آبی‌های لندن سیزده بازی انجام داد.

مورینیو در آن فصل برای دومین سال پیاپی قهرمانی در لیگ برتر را با چلسی جشن گرفت. ولی هوث در سه بازی قبل از دیدار نهایی فصل از سوی مورینیو نیمکت‌نشین شده بود. تلاشهای این مدافع آلمانی برای راضی کردن باشگاه برای انتقالش به تیمی دیگر با شکست مواجه شد و او در نهایت تصمیم گرفت بدون عذر موجه از حضور در باشگاه خودداری کند. همین غیبت باعث شد فرصتی در اختیار مورینیو قرار بگیرد تا با ژست پرتاب مدال به سمت هواداران محبوبیتش را افزایش دهد.

نظر شما