شناسهٔ خبر: 56398197 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون سازمان آتش نشانی بیرجند اعلام کرد:

عدم همکاری اتاق اصناف بیرجند برای ایمن سازی بازار

معاون سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند گفت: اشکالات بسیاری بر اساس آئین نامه ایمنی اصناف در بازار بیرجند وجود دارد که اتاق اصناف برای رفع آنها همکاری لازم را ندارد.

صاحب‌خبر -

سلمانی بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفتم مهر روز آتش نشانی و ایمنی درباره ایمن سازی بازار بیرجند گفت: تا کنون چهار جلسه کار گروه ایمنی شهر بیرجند با موضوع ایمن سازی بازار برگزار شده، اما با وجود اشکالات بسیاری که بر اساس آئین ایمنی اصناف در بازار بیرجند وجود دارد، اتاق اصناف همکاری لازم برای رفع آن‌ها ندارد.

او افزود: در بازار چهکندی‌های بیرجند اشکالات بسیاری وجود دارد و هرچند تعدادی شیر هیدرانت در چند جای بازار نصب کرده‌ایم، اما در مغازه‌ها حتی خاموش کننده دستی آتش نشانی وجود ندارد.

معاون سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند تصریح کرد: در بازارچه سادسی هم مشکلات زیادی وجود داشت که با ایجاد سیستم‌های‌تر و خشک آتش نشانی و وجود خاموش کننده‌های دستی در این بازارچه و اصلاح سیستم برق مشکلات موجود در حال رفع است.

به گفته او استفاده از وسایل گرمایشی غیر استاندارد در فصل سرما، سیم کشی‌های غیر استاندارد، نبود تهویه در سقف بازار برای خروج حرارت در زمان حادثه، وجود انبار‌ها در منازل مسکونی موجود در بافت فرسوده از جمله مشکلات موجود در بازار بیرجند است.

سلمانی تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف آتش نشانی پیشگیری از حوادث است همه ساختمان‌های موجود در شهر بیرجند را رصد می‌کنیم و اطلاعات مورد نظر در بانک اطلاعات ثبت و به آن‌ها کد ایمنی داده می‌شود.

معاون سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند افزود: در این راستا ۶۵ بازدید از اماکن عمومی شده و از ۲۵ مجتمع مسکونی هم بازدید و در ۱۷ مورد به ساختمان‌های نا ایمن در حال ساخت، هشدار داده شده است.

او با بیان اینکه برای خیلی از خانه‌های که از ما پایان کار گرفته نشده برای سکونت استفاده می‌شود، گفت: برای ۹۱۰ مورد از منازل هم پایان کار صادر شده است.

سلمانی با اشاره به بررسی هزار و ۳۲۷ نقشه ساختمان برای رعایت موارد ایمنی و صدور کد ایمنی برای آن‌ها ادامه داد: در ۱۶۰ مورد هم علت‌یابی وقوع حوادث انجام شده است.

سلمانی با بیان اینکه ایمنی نسبی در همه مدارس بیرجند وجود دارد، افزود: کمیته مدیریت سوانح در همه مدارس باید تشکیل شود تا بعد از بررسی‌های لازم بر اساس چک لیست ایمنی، موارد دارای اشکال به ما اعلام شود.

او با ذکر اینکه دوره تخصصی غواصی امدادی برای اولین بار در کشور، تیرماه گذشته با حضور ۱۷ نفر از بیرجند، قاین و فردوس برگزار شد، افزود: یکی از چالش‌های این حوزه آن است که متولی حوادث جاده‌ای مشخص نیست و کم عرض بودن محلات قدیمی و پارک خودرو‌ها در آن‌ها مشکلاتی را به وجود آورده است.

سلمانی بیان کرد: با وجود اینکه به ۱۱۵ آتش نشان نیاز داریم، در حال حاضر ۸۸ آتش نشان عملیاتی داریم و برای ارائه خدمات بهتر ۲۷ نفر کمبود داریم.

معاون سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند دیدار با نماینده ولی فقیه عطر افشانی مزار شهدا، توزیع پک لوازم‌التحریر در شهر آسیابان، انجام مانور و تجلیل از آتش نشان‌های نمونه را از جمله برنامه‌های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند به مناسبت روز آتش نشان و ایمنی اعلام کرد.

نظر شما