شناسهٔ خبر: 56397860 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

مجلس یادبود امین تارخ در میان اشک‌های بی‌پایان دوستداران

مجلس یادبود امین تارخ در میان اشک‌های بی‌پایان دوستداران او و با حضور جمعی از هنرمندان و خانواده این هنرمند برگزار شد.

صاحب‌خبر -

جی پلاس، این مراسم عصر امروز چهارشنبه ششم مهر ماه در مجتمع فرهنگی هنری پیامبر اعظم (ص) و با اجرای چندین قطعه موسیقی و تلاوت آیاتی از قرآن برگزار شد.

ایسنا نوشت؛ در این برنامه هنرمندانی همچون رضا رویگری، فاطمه معتمدآریا، عباس محبوب، فرهاد اصلانی، رخشان بنی‌اعتماد، باران کوثری، اصغر همت، رضا کیانیان، امیر آقایی، مجید مظفری، عبدالجبار کاکایی، مسعود رایگان، لیلا بلوکات، کورش سلیمانی، قطب‌الدین صادقی، علی عمرانی، مهدی امینی‌خواه، عبدالرضا اکبری، امیرحسین رستمی، شهرام قائدی، حسین فرح‌بخش، حبیب رضایی، داوود فتحعلی‌بیگی، اکرم محمدی، محمدمهدی عسگرپور، مصطفی شایسته، قاسم زارع، محمد ساربان، مهوش وقاری، سعید پورصمیمی، الهام پاوه‌نژاد، جمشید هاشم‌پور، پریزاد سیف، محمدحسین لطیفی، غلامرضا رمضانی، احمد حامد، فرهاد شریفی، جلال معیریان، حسین یاری، کاظم بلوچی، غلامرضا موسوی، مجید قناد، حبیب اسماعیلی، هوشنگ گلمکانی، عباس یاری، رضا توکلی، جواد طوسی، مرتضی رزاق کریمی، پوریا پورسرخ، نیره فراهانی، سیمون سیمونیان، امیر عابدی، حسن آقاکریمی، منصور خلج، اکبر سنگی، مجید قناد و زهرا سعیدی در کنار خانواده این هنرمند یاد امین تارخ را گرامی داشتند.

در این برنامه که با صحنه‌گردانی مازیار میری برگزار شد، قطعه شعری از امیرهوشنگ ابتهاج (سایه) با نوای نی اجرا شد.

با وجود محدودیت در اطلاع‌رسانی در روزهای اخیر جمعیت زیادی در مجلس یادبود امین تارخ حاضر شدند، به گونه‌ای که تعدادی از میهمانان به صورت ایستاده نظاره‌گر این مراسم یابود بودند.

حاضران در این مراسم با خانواده امین تارخ از جمله پری امیرحمزه، مادر همسر این بازیگر و مسعود کرامتی، دوست قدیمی و باجناق وی ابراز همدردی کردند.

امین تارخ - بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون - که در اوایل جوانی خود به دانشکده هنرهای زیبا راه یافت، در همان سال‌های آغازین دانشکده به صحنه تئاتر راه پیدا کرد و با بازی در نمایش‌هایی همچون هنری چهارم، لوران چیزیو، زن نیک ایالت سچوآن، حضور روی صحنه را تجربه کرد.

او در دوران طلایی دانشکده هنرهای زیبا نزد استادانی همچون دکتر محمد کوثر، بهران بیضایی و پرویز پرورش آموزش دید و همواره محمد کوثر را بزرگترین استاد خود می‌خواند. این بازیگر در سال‌های پیش از انقلاب با بازی در نمایش اوتلو در اولین سال‌های جوانی خود جایزه بازیگری تئاتر را به دست آورد.

امین تارخ که در کارنامه هنری‌اش همکاری با کارگردان‌هایی همچون علی حاتمی، داریوش فرهنگ، رسول صدرعاملی، داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی، جلال مقدم و پوران درخشنده به چشم می‌خورد، بازیگری سینما را از سال ۵۸ و با بازی در فیلم مرگ یزدگرد به کارگردانی بهرام بیضایی آغاز کرد. او در سن ۲۲ سالگی در اولین سریال تلویزیونی غیر کمدی با عنوان شهر من شیراز به ایفای نقش پرداخت و حضور خود را در تلویزیون با بازی در مجموعه‌های درخشانی همچون سربداران و ابن سینا ادامه داد.

تارخ که دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد در رشته مدیریت فرهنگی بود، در کنار فعالیت‌های هنری دل مشغولی‌های صنفی هم داشت و در سال ۷۳ اولین مدرسه سینمایی خصوصی را با عنوان کارگاه آزاد بازیگری تاسیس کرد که این کارگاه تا کنون حدود ۸۰ بازیگر شناخته شده را به دنیای هنر ارائه داده‌ است.

مراسم یادبود این بازیگر با پخش قطعه‌ای در احترام به مقام پدر که از سوی فرزندان او نیما، مانی و نامی انتخاب شده بود، به پایان رسید.

62391734

62391739

62391746

نظر شما