شناسهٔ خبر: 56397726 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

هر جا سخن از آشوب است نام خاندان هاشمی می‌درخشد!

باز هم آشوب، باز هم فائزه، باز هم بازداشت!

جالب اینجاست که افکار عمومی توجه چندانی به دستگیری او نیز نشان نداده؛ این موضوع احتمالا به خاطر عبور افکار عمومی - حتی معاندان نظام - از اصلاح طلبان به خاطر اقداماتشان در طول ۱۳ سال اخیر - بعد از سال ۱۳۸۸ - بوده است.

صاحب‌خبر -

گروه سیاسی- بر اساس گزارش رسانه ها، فائزه هاشمی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی در جریان حوادث و اعتراضات اخیر پس از مرگ مهسا امینی، بازداشت شده است؛ بازداشتی که اتفاق جدید محسوب نمی‌شود و در طول دست کم ۱۳ سال گذشته، هر وقت سر و کله آشوبگران و اغتشاش در کشور پدیدار شده، نام فائزه نیز به عنوان یکی از عوامل اصلی و یکی از دستگیرشدگان درخشیده است.

به گزارش پایگاه خبری صراط، فائزه هاشمی روز ۳۰ خرداد ۱۳۸۸ به عنوان یکی از حامیان میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری دهم در همان آغاز فتنه دستگیر شد. او روز اول اسفند سال ۱۳۸۹ نیز در ادامه همان ادعا‌های مرتبط با انتخابات ۸۸ بازداشت شد.

اگرچه مواضع فائزه هاشمی عمدتاً او را در طیف اصلاح طلبان تندرو قرار می‌داد، با این حال در طول سال‌های بعد از ۱۳۸۸، مواضع او تا جایی جلو رفت که حتی حمایت صریح و بدون لکنت از بهایی‌ها و نیز اتهام توهین به پیامبر اسلام (ص) نیز به کارنامه او اضافه شد.

دختر اکبر هاشمی رفسنجانی اردیبهشت سال ۱۳۹۵ و زمانی که هنوز پدرش در قید حیات بود، در اقدامی باورنکردنی با فریبا کمال آبادی یکی از فعالان فرقه بهاییت دیدار کرد و پس از آن نیز به دفاع از این دیدار پرداخت. کمال آبادی کسی است که گویا فائزه هاشمی در زندان با او هم بند بوده است.

جنجال‌های فائزه هاشمی به همین جا ختم نشد. او ابتدای سال ۱۴۰۱ در یک گفتگو، با عباراتی توهین آمیز درباره پیامبر اسلام صحبت کرد و گفت: «پیامبر (ص) پول‌های حضرت خدیجه را حرام کرد»؛ اظهاراتی که باعث شد یک پرونده قضایی برای او در همین ارتباط نیز تشکیل شود.

حالا که باز هم آشوب و اغتشاش به خیابان‌ها آمده، نام فائزه هاشمی همچنان به عنوان یکی از افراد اصلی می‌درخشد! بر اساس گزارش ها، فائزه هاشمی رفسنجانی روز جمعه ۵ مهر ماه به‌دلیل حضور در آشوب‌های خیابانی و تحریک به اغتشاش در خیابانی در منطقه شرق تهران، توسط یکی از نهاد‌های امنیتی بازداشت شده است.

این در حالی است که این تحریک‌ها در کشاندن مردم به خیایان‌ها هم ناکام بوده است.

اقدامات هاشمی در حالی است که چندی پیش یکی از اعضای کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفته بود، «فائزه هاشمی به دلیل محکومیت‌ها و اظهارنظر نهاد‌های امنیتی که اقداماتی علیه مصالح کشور و تبلیغات علیه نظام داشته، اجازه فعالیت حزبی را هم ندارد و به او نیز اعلام هم شده است».

جالب اینجاست که افکار عمومی توجه چندانی به دستگیری او نیز نشان نداده؛ این موضوع احتمالا به خاطر عبور افکار عمومی - حتی معاندان نظام - از اصلاح طلبان به خاطر اقداماتشان در طول ۱۳ سال اخیر - بعد از سال ۱۳۸۸ - بوده است.

باید انتظار این را داشت که فائزه یا خانواده اش به زودی علت حضور در آشوب‌ها را خوردن ساندویچ بیان کنند!

نظر شما