شناسهٔ خبر: 56396941 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سفر استاندار اصفهان به شهرستان فریدن با ۵۶ مصوبه پایان یافت

اصفهان – ایرنا – استاندار اصفهان از تصویب ۵۶ مصوبه در سفر به شهرستان فریدن خبر داد و گفت: این مصوبه ها در زمینه های مختلف مانند روستاها، زیرساخت ها، راه و جاده، خدمات کشاورزی، آموزش و پرورش و سلامت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید رضا مرتضوی عصر چهارشنبه در پایان سفر به شهرستان فریدن و در جمع خبرنگاران افزود: امروز در جلسه شورای اداری مشترک استان اصفهان و شهرستان فریدن ۵۶ مصوبه در بخش های مختلف به تصویب رسید که هر کدام از آنها چند بند جداگانه دارد.

وی اظهار داشت: امیدواریم که همه مصوبات در تاریخ مقرر به سرانجام برسد و با اجرای آنها تحولی در شهرستان فریدن شاهد خواهیم بود.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از ویژه ترین برنامه ها که در سفر امروز انجام شد، ملاقات با مردم بود بطوریکه ۷۲ نفر از مردم این شهرستان در ملاقات رو در رو با مسوولان استان، مشکلات خود را مطرح کردند و این مسائل بررسی شد.

مرتضوی اضافه کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای سفر امروز، برطرف کردن مسائل مرتبط با شهرک گلخانه ای مستقر در شهرستان فریدن است که باب خوبی برای رویکردهای جدید در حوزه کشاوزی و تولید در این شهرستان بشمار می آید و امیدواریم ثمرات آن را در آینده ببینیم.

وی درباره زمان اجرای این مصوبات توضیح داد: چگونگی اجرای ۵۶ مصوبه جلسه شورای اداری امروز بستگی به حجم و اعتبارات هر یک از آنها دارد و متفاوت است بطوریکه زمان اجرای برخی از آنها از یک تا ۲ ماه و برخی تا پایان امسال یا سال آینده است و در مجموع همه آنها باید تا سال ۱۴۰۲ اتمام یابد.

استاندار اصفهان درباره اعتبارات سفر رییس جمهور به اصفهان تصریح کرد: تا کنون در سه مرحله تامین اعتبارات سفر رییس جمهور انجام شد و هر سه مرتبه توزیع اعتبارات صورت گرفته است.

مرتضوی افزود: تلاش ما بر این است که تخصیص این اعتبارات با توزیع متوازن و جامع در سراسر استان به ترتیب اولویت پروژه هایی که شهرستان ها معرفی کردند انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به اصفهان امروز در سفر به فریدن برای حل چند مورد از مشکلات آنها گشایش هایی حاصل شد که از جمله آنها می توان به توسعه بیمارستان شهرستان، نوسازی اورژانس، تامین و نوسازی برخی از واحدهای آموزشی، رفع نقاط حادثه خیز و خدمات ورزشی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: ۲ سالن ورزشی در فریدن از ۱۰ تا ۱۲ سال قبل کلنگ زنی شده اما نیمه تمام رها شده بود و با پیگیری مسوولان استان و شهرستان و نماینده مجلس در ردیف مصوبات سفر رییس جمهور به اصفهان قرار گرفت و تامین اعتبار شد.

استاندار اصفهان ادامه داد: این ۲ طرح ورزشی در جلسه شورای اداری امروز مجددا بررسی و مقرر شد که یکی از آنها در دهه فجر امسال و دیگری اوائل سال آینده بهره برداری شود.

وی همچنین با بیان اینکه یکی از مهمترین و راهبردی ترین مواضع در جمهوری اسلامی، بحث تولید و امنیت غذایی است، گفت: یکی از مصوبات خوب امروز، ارتقای هنرستان کشاورزی شهرستان فریدن به مرکز رشد و فناوری کشاورزی است.

مرتضوی افزود: این راهبرد اساسی یعنی نوسازی و جوان سازی حوزه کشاورزی از سیاست های کشور است و گام اول را در این زمینه با این سفر در شهرستان برداشتیم که در آینده تاثیرگذار خواهد بود.

وی اظهار داشت: در زمینه روستاها نیز در شورای اداری امروز در بخش تامین زیرساخت ها مانند راه و جاده، تامین گاز برای واحدهای دامداری و گلخانه ها، تامین آب برخی روستاها و تعیین تکلیف برخی تداخلات در زمین های کشاورزی تاکید و مهلت گذاشته شد که موضوع تداخلات توسط جهاد کشاورزی و کمیسیون رفع تداخلات بررسی و رفع شود.

همچنین امروز در سفر شهرستانی استاندار اصفهان به فریدن، جلسه ای بین معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندای با صنعتگران و فعالان اقتصادی و اصناف این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه، فعالان اقتصادی، صنفی و صنعتی شهرستان فریدن به برخی از مسائل و مشکلات خود اشاره کردند که از جمله آنها می توان به مشکل کمبود آب، مسائل شهرک صنعتی و منطقه کارگاهی، نیروگاه خورشیدی، واگذاری نهایی زمین های ۲۱ هکتاری و تامین سرمایه ثابت و در گردش اشاره کرد.

امیر رضا نقش معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در این جلسه گفت: در یک ماه گذشته نیز در سفر به این شهرستان، مصوباتی برای آن در نظر گرفته شد و امیدواریم هرچه سریعتر محقق شود.

وی با تاکید بر لزوم بررسی مشکلات طرح های بومگردی و گردشگری این شهرستان، خاطرنشان کرد: تامین سرمایه در گردش و ثابت فعالان اقتصادی نیز با جدیت بررسی می شود و امیدواریم بتوانیم جذب خوبی از محل تبصره های ۱۶ و ۱۸ داشته باشیم.

امروز در سفر شهرستانی استاندار اصفهان به فریدن، جلسه ای نیز بین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندای با شهرداران و دهیاران و اقشار مختلف مردم این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه، برخی از مسائل و مشکلات شهرها و روستاهای شهرستان فریدن مطرح شد که از جمله آنها می توان به تخصیص قیر رایگان، ورودی شرقی شهر داران، مدیریت پسماند، شبکه فاضلاب و پساب، بافت فرسود شهر داران، ماشین آلات سنگین برای برفروبی، آبرسانی، بودجه دهیاری ها و تملک اراضی اشاره کرد.

مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در این جلسه با تاکید بر لزوم تامین قیر رایگان برای این شهرستان، گفت: مسوولان باید نسبت به آنچه که از عهده آنها بر می آیند به مردم قول دهند و در این زمینه مسائل را شفاف اعلام کنند.

وی خاطرنشان کرد: درباره معضل فرونشست نیز اقداماتی در حال اجراست هرچند این موضوع مشکل کل استان بشمار می آید و راهکار آن تزریق آب به آبخوان‌ها و جلوگیری از برداشت بی رویه است.

زینلیان ادامه داد: امید است بخشی از این مشکل با مصوبات امروز شورای اداری شهرستان فریدن حل شود و بخشی از آن نیز با کمک همدیگر و به مرور زمان حل خواهد شد.

استاندار اصفهان روز چهارشنبه ششم مهر در جریان سفرهای شهرستانی "کاروان خدمت دولت مردمی" به شهرستان فریدن سفر کرد ؛ بازدید از شهرک گلخانه ای دامنه، شهرک نیروی انتظامی، بیمارستان شهید رجایی و ملاقات چهره به چهره مردمی بخشی از برنامه سفر استاندار اصفهان به این شهرستان بود.

همچنین جلسه شورای اداری مشترک استان و شهرستان فریدن به ریاست استاندار اصفهان برگزار شد و معاونان استاندار اصفهان نیز با اقشار مختلف مردم دیدار و گفت و گو کردند.

شهرستان فریدن با جمعیت حدود ۵۰ هزار نفر در ۱۴۰ کیلومتری غرب اصفهان واقع است.

نظر شما