شناسهٔ خبر: 56396461 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل کار لرستان تاکید کرد؛

لزوم ارائه آموزش‌های تخصصی به کارگران و کارفرمایان در لرستان

خرم‌آباد- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بر لزوم ارائه آموزش‌های تخصصی به کارگران و کارفرمایان در راستای جلوگیری از وقوع حوادث کار در این استان تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی جهانی امروز چهارشنبه در حاشیه مانور ایمنی در کارخانه ماشین سازی لرستان با اشاره به مخاطرات و حوادث ناشی از کار در برخی واحدهای صنعتی و ساختمانی، اظهار داشت: هدف از برگزاری مانور ایمنی در این کارخانه ترویج و نمایش ارتقا سطح ایمنی و آمادگی عوامل ایمنی و بهداشت کار در محیط‌های کارگری است تا عوامل حادثه خیز محیط‌های کار شناسایی و در رفع آنها اقدام شود.

وی افزود: با آموزش‌های تخصصی و کارگاه‌های تخصصی به کارگران و کارفرمایان در زمینه ایمنی و بهداشت محیط کار و هشدارهای به موقع بازرسین کار می‌توان از حوادث ناشی از کار در سطح واحدهای کارگری جلوگیری کرد تا چرخه تولید تعطیل نشود و آسیبی به کارگران وارد نشود.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه بروز حوادثی که منجر به جرح و یا فوت کارگران می‌شود تبعات اجتماعی جبران‌ناپذیری برای خانواده فرد حادثه دیده خواهد داشت، تصریح کرد: لازم است به طور جد ملاحظات ایمنی را با حساسیت مضاعف و با امنیت فضای کسب و کار و کاهش عوامل تهدید زا رصد و پیگیری شود تا نیروی انسانی با سلامت کامل در محیط کار مشغول به کار باشد.

جهانی گفت: اکثر حوادث ناشی از کار در واحدهای صنعتی و ساختمانی سقوط اجسام است که در این مانور نشان داده شد که آموزش‌های ایمنی به کارگران در این سطح باید ارائه شود.

نظر شما