شناسهٔ خبر: 56396396 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

روش های غیر شیمیایی برای تسکین درد پا

10 روش درمانی پا درد در خانه که به راحتی میتوانید برای تسکین درد پای خود از این روش ها استفاده کنید و از احساس درد در ناحیه پای خود بکاهید.

صاحب‌خبر -
  • درمان سریع پادرد بدون دارو؛ کافیه امتحانش کنی
  • مراقبت روزانه از پا
  • 1. پاهای خود را بررسی کنید
  • 2. پاها را بشویید
  • 3. پاها را خشک کنید
  • 4. پوست خشک را مرطوب کنید
  • عادت های سالم پا
  • اهمیت مراقت از پا
  • 1. حمام پا
  • 2. تمرینات کششی
  • 3. تمرینات تقویت کننده 
  • 4. ماساژ پا برای درمان پا درد
  • 5. پشتیبانی از قوس را بخرید
  • 6. کفش های خود را عوض کنید
  • 7. کمپرس یخ برای تسکین درد پا
  • 8. استفاده از مسکن برای تسکین پا درد
  • 9. استفاده از داروهای موضعی برای تسکین پا درد
  • 10. از آتل AFO ( آتل شب ) استفاده کنید
  • چه موقع به پزشک مراجه کنیم

درمان سریع پادرد بدون دارو؛ کافیه امتحانش کنی

به گزارش اقتصاد آنلاین، آسیب ، تحرک بیش از حد یا شرایطی که باعث التهاب هر یک از استخوان ها ، رباط ها یا تاندون های پا می شود ، می تواند باعث درد پا شود.شایع ترین علت درد پا آرتروز است. آسیب به اعصاب پا ممکن است منجر به سوزش شدید درد ، بی حسی یا گز گز شدن (نوروپاتی محیطی) شود.

مراقبت روزانه از پا

در اینجا چند عادت مراقبت از پا وجود دارد که می توانید هر روز انجام دهید و سعی کنید آنها را انجام دهید.

1. پاهای خود را بررسی کنید

پا و انگشتان خود را بررسی کنید ، قسمت های بالایی ، پهلوها ، کف پا ، پاشنه ها و ناحیه بین انگشتان را بازرسی کنید. اگر از نظر جسمی قادر به بازرسی پاهای خود نیستید ، از آینه استفاده کنید یا از کسی کمک بخواهید. در صورت مشاهده هرگونه زخم ، قرمزی ، بریدگی ، تاول یا کوفتگی سریعاً با پزشک خود تماس بگیرید.

2. پاها را بشویید

پاها را هر روز در آب گرم با صابون ملایم بشویید. آب گرم و صابون های قوی می توانند به پوست شما آسیب برسانند. قبل از قرار دادن پا ، دمای آب را با انگشتان یا آرنج خود بررسی کنید. دیابت ممکن است درک درجه حرارت آب با پاها را دشوار کند.

3. پاها را خشک کنید

پاهای خود را خشک کنید و مطمئن شوید که خوب خشک شده است. عفونت ها معمولاً در مناطق مرطوب ایجاد می شوند ، بنابراین مطمئن شوید که ناحیه بین انگشتان پا را به خوبی خشک کرده اید.

4. پوست خشک را مرطوب کنید

اگر پوست پاهای شما احساس خشکی کرد ، از لوسیون یا روغن استفاده کنید. از لوسیون بین انگشتان پا خود استفاده نکنید.

عادت های سالم پا

پا درد

پیروی از عادت های خوب مراقبت از پا تا حد زیادی به سلامت پا کمک می کند. در اینجا چند نکته مفید آورده شده است.

 هرگز بدون تأیید پزشک از محلول های ضد عفونی استفاده نکنید ،چون میتوانند پوست شما را بسوزانند.

هرگز از پد گرمایشی ، بطری آب گرم یا پتو برقی روی پاها استفاده نکنید.

از راه رفتن با پاهای برهنه خودداری کنید. اکثر مردم می دانند که از پیاده روی در سطح گرم یا سواحل شنی خودداری کنند ، اما حتی پیاده روی با پای برهنه در خانه می تواند باعث ایجاد زخم یا جراحت شود که می تواند با آلودگی همراه شود.

از پاها در برابر گرما و سرما محافظت کنید.

هرگز اقدام به برداشتن میخچه ، پینه ، زگیل یا سایر ضایعات پا نکنید. از پاک کننده های زگیل شیمیایی ، تیغ ، پلاستر ذرت ، یا ذرت مایع یا پاک کننده پینه استفاده نکنید. به پزشک خود مراجعه کنید.

برای مدت طولانی با پاهای ضربدر نشسته یا در یک حالت قرار نگیرید.

اهمیت مراقت از پا

پاهای شما کار زیادی انجام می دهند. چه راه بروید ، چه در مدت زمان طولانی بایستید یا ورزش کنید ، پاهایتان معمولاً ساعت های طولانی را سپری می کنند. راه و روش های زیادی برای تسکین درد پا و خستگی در خانه ( درمان خانگی ) وجود دارد. به طور کلی ، ترکیبی از فعالیت ها به جوان سازی پاها کمک می کند.

این ده روش ممکن است با گذشت زمان درد پای شما را تسکین دهد. تلاش برای انجام بیش از یکی از این توصیه ها ممکن است کمک کند تا درد پای شما سریعتر بهبود یابد.

1. حمام پا

حمام گرم پا ممکن است فقط بلیطی باشد برای تسکین درد پا. افزودن نمک Epsom به وان حمام می تواند درد عضلات شما را تسکین دهد و حتی در مواردی می تواند تورم پا را کاهش دهد.

امکان دارد وسوسه شوید که محصولات دیگری مانند جوش شیرین را در آب بریزید ، اما این ماده بیشتر از تسکین درد و تورم می تواند،روی پوست پای شما تاثیر بگذارد .

با افزودن یک فنجان نمک اپسوم به یک وان آب گرم می توانید حمام پا Epsom درست کنید. برای تسکین ، حدود بیست دقیقه پاها را در این مخلوط قرار دهید.

2. تمرینات کششی

همچنین شما می توانید برخی از حرکات کششی را برای کمک به تسکین درد پاهایتان امتحان کنید. شما می توانید یک قسمت از پای خود را مانند انگشتان پا یا پاشنه خود هدف قرار دهید ، یا می توانید در چندین کشش قرار بگیرید تا کل پای خود را هدف قرار دهید.

این تمرینات می تواند از گرفتگی جلوگیری کرده و باعث انعطاف پذیری شود:

این تمرین انگشتان پا را ده بار تکرار کنید:انگشتان پا را خم کنید ، آنها را نشانه رفته و سپس برای چند ثانیه ( حلقه کنید ) با دست خود نگه دارید.

با نشستن و کشیدن پاها پاهای خود را گرم کنید. انگشتان پا را به اطراف حرکت دهید. انگشتان پا را به سمت بدن و دور از آن قرار دهید. مچ پا را به صورت دایره و در جهت عقربه های ساعت و خلاف جهت عقربه های ساعت حرکت دهید.

با بلند کردن نواحی جلو و عقب پاها از زمین در حالی که در حالت ایستاده هستید ، با کشیدن وزن از پاشنه به انگشتان پا ، به کشش پاها ادامه دهید.

3. تمرینات تقویت کننده 

انعطاف پذیری و محکم نگه داشتن پاها کلیدهای جلوگیری از درد پا هستند. برای ورزش کردن پیاده روی منظم داشته باشید، در واقع پیاده روی بهترین راه برای حفظ استحکام و سلامتی پاها است.

از سبک زندگی که باعث کم تحرکی میشود شدیدا خودداری کنید. گام اول ممکن است راهی برای اطمینان از این باشد که به اندازه کافی راه می روید و پاهای خود را فعال نگه دارید.

همچنین می توانید تمرینات مقاومتی را برای تقویت پاها و جلوگیری از درد در آینده امتحان کنید. می توانید از ( نوارهای ) کش های مقاومت یا وزنه برای ایجاد قدرت در پاها استفاده کنید. حتی وزن بدن شما نیز می تواند در تمرینات مقاومتی به شما کمک کند.

در اینجا چند تمرین تقویت کننده برای پاهای شما آورده شده است که میتوانید انجام دهید:

کشش آشیل را با کمک دیوار امتحان کنید.

با انگشتان پا سنگ مرمر ( سنگ کوچک ) بردارید.

در حالی که نشسته اید ، یک حوله را با کف پا به سمت خود بکشید تا قوس های شما کشیده و تقویت شود.

یک باند مقاومت را به پای یک مبلمان وصل کنید و مستقیماً روبروی آن روی صندلی بنشینید. پای خود را از طریق نوار بکشید تا بالای پای شما را زیر انگشتان خود بگیرید. سپس ، پای خود را به سمت خود بکشید و آن را برای چند ثانیه در محل نگه دارید. چندین بار تکرار کنید. با این کار پاشنه شما کشیده می شود.

4. ماساژ پا برای درمان پا درد

برای کمک به درد و بهبود گردش خون می توانید پاهای خود را ماساژ دهید. روی یک صندلی راحت بنشینید و ته پاهای خود را بمالید و ورز دهید. انگشتان پا را از هم جدا کرده و خم کنید تا ماساژ یابد استفاده از لوسیون یا روغن می تواند به روان سازی پوست کمک کرده و ماساژ پا را آسان کند.

محصولاتی مانند غلطک پا (که استوانه هایی با بافت هستند) اگر پا را روی زمین بچرخانید ، ممکن است به ماساژ آن نیز کمک کند.

5. پشتیبانی از قوس را بخرید

ساپورت قوس یا ارتز ( KAFO ، AFO ) می تواند پاهای شما را هنگام ایستادن یا راه رفتن ثابت نگه دارد و درد را از بین ببرد. می توانید این موارد را از فروشگاه خریداری کرده یا به صورت سفارشی از مراکز ارتوپد فنی تهیه کنید. نشان داده شده است که هر دو در از بین بردن درد پشت پا و بهبود عملکرد کلی پا موثر effective هستند.

برای خرید انواع ارتز های پا به موسسه ارتوپد فنی توان طب مراجعه کنید.( برای مشاهده آدرس و شماره تماس کلیک کنید )

6. کفش های خود را عوض کنید

کفش های شما می توانند مقصر درد پا باشند. پوشیدن کفشی که طول عمرش تمام شده ، سبک ( مدل ) اشتباه کفش یا اندازه کفش نادرست می تواند بر سلامت پاهای شما تأثیر بگذارد.

یادت باشه:

کفش های ورزشی شما ممکن است بعد از 400 یا 500 مایل فرسوده شوند و دیگر پشتیبانی مورد نیاز شما را فراهم نمی کنند.

کفش نامناسب: کفش پاشنه بلند و کفش بدون قوس یا تکیه گاه مناسب (مانند فلیپ فلاپ) می تواند به پاهای شما آسیب برساند.

اندازه پاهای شما می تواند در طول زندگی شما تغییر کند (حتی وقتی بزرگسال هستید) زیرا با گذشت زمان گسترش می یابد.

خرید کفش های متناسب  را برای کمک به درد پا خود در نظر بگیرید. کفش هایی که قوس های مناسبی را فراهم می کنند می توانند به پاهای شما روح تازه ای بخشند. همچنین کفشی بپوشید که برای هر فعالیتی که انجام می دهید مناسب باشد. به عنوان مثال ، هنگام ورزش کفش ورزشی بپوشید یا برای پایده روی های روزمره کفش طبی بپوشید.

7. کمپرس یخ برای تسکین درد پا

بستن پاها می تواند التهابی را که باعث درد می شود کاهش دهد. با پر کردن یک کیسه پلاستیکی از یخ یا چرخاندن پاها روی یک بطری آب یخ زده ، یخ را به قسمتی که درد پا دارید بمالید. برای کمک به کاهش التهاب ، سعی کنید 5 تا 15 دقیقه در روز منطقه آسیب دیده را با کمپرس یخ بپوشانید.

8. استفاده از مسکن برای تسکین پا درد

چندین داروی بدون نسخه وجود دارد که می توانید برای درد و التهاب استفاده کنید. داروهایی مانند استامینوفن می توانند درد را هدف قرار دهند ، در حالی که ضدالتهاب های غیر استروئیدی ، مانند ایبوپروفن و ناپروکسن سدیم ، می توانند درد و همچنین التهاب را هدف قرار دهند.

برای رفع کامل التهاب طولانی مدت پا شاید لازم باشد چند هفته این نوع داروها را مصرف کنید. ممکن است مفید باشد که با یک دکتر صحبت کنید تا بفهمید چه مدت می توانید یکی از این داروها را مصرف کنید و از عوارض جانبی آن جلوگیری کنید.

9. استفاده از داروهای موضعی برای تسکین پا درد

ممکن است متوجه شوید که استفاده موضعی از دارو روی پا به درد پا کمک می کند. برخی از محصولات بدون نسخه در دسترس هستند که احساسات خنک کننده و تسکین دهنده درد را ارائه می دهند. برخی از این داروها شامل موادی مانند منتول ، اکالیپتوس و سقز هستند. برخی دیگر حاوی سالیسیلات یا ماده P برای کاهش درد هستند.

10. از آتل AFO ( آتل شب ) استفاده کنید

هنگام خواب می توانید درد پا را برطرف کنید. آتل شبانه ( AFO ) پاهای شما را در حالت قفل شده یک شبه نگه می دارد تا با خواباندن پاها نخوابید ، که می تواند باعث کاهش درد پا شود.

یک منبع معتبر نشان می دهد که آتل شب ممکن است یک روش مقرون به صرفه و مفید برای درمان ورم کف پا باشد ، یک بیماری شایع پا که تا 1 میلیون نفر در سال را تحت تأثیر قرار می دهد.

برای خرید آتل شبانه به موسسه ارتوپد فنی توان طب مراجعه کنید.( برای مشاهده آدرس و شماره تماس مطب کلیک کنید )

چه موقع به پزشک مراجه کنیم

قبل از اینکه درمان های خانگی برای درد پا را امتحان کنید ، بررسی کنید که آیا وضعیت جدی تری دارید که باید توسط پزشک معالجه شود. ممکن است از ناحیه پا آسیب دیده باشید یا به بیماری های پا مبتلا شده باشید که فقط توسط پزشک قابل درمان است.

اگر با پزشک خود تماس بگیرید:

علائم شبیه آنفولانزا همراه با درد پا داشته باشید

دچار درد متورم یا شدید در پا شوید

احساس گز گز شدن یا بی حسی در پایین پاها کنید

یک زخم باز در پا داشته باشید که ممکن است آلوده باشد

نمی توانید با پای خود راه بروید

شک کنید که در استخوان پای شما ، استخوان  شکسته دارید.

بیش از چند روز در پاهای خود تورم داشته باشید

درد پا داشته باشید که پس از چند هفته تلاش برای درمان های خانگی برطرف نشود

اگر مبتلا به دیابت هستید و هرگونه ناهنجاری در پا احساس می کنید ، باید فوراً با پزشک خود تماس بگیرید ، زیرا این می تواند نشانه یک بیماری جدی باشد.

منبع: tavantebco

برچسب‌ها:

نظر شما