شناسهٔ خبر: 56396258 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

56 مصوبه حاصل سفر استاندار اصفهان به شهرستان فریدن

استاندار اصفهان گفت: مسائل و مشکلات شهرستان فریدن را در قالب ۵۶ مصوبه در بخش‌های مختلف زیرساختی، راه، کشاورزی، آموزش و پرورش، سلامت داشتیم که برخی از آن‌ها دارای بندهای جداگانه است که اگر هر کدام از آن‌ها در تاریخ‌های مقرر به سرانجام برسد، تحولی در شهرستان فریدن رقم خواهد خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید رضا مرتضوی، استاندار اصفهان امروز در حاشیه سفر شهرستانی خود به فریدن در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه شورای اداری مشترک استان و شهرستان با پیش‌زمینه‌ بررسی‌های قبلی انجام می‌گیرد، اظهار داشت: با توجه به نکته مذکور امروز در شهرستان فریدن موارد را در قالب ۵۶ مصوبه در بخش‌های مختلف زیرساختی، راه، کشاورزی، آموزش و پرورش، سلامت و دیگر بخش‌ها داشتیم که برخی از آن‌ها دارای بندهای جداگانه است که اگر هر کدام از آن‌ها در تاریخ‌های مقرر به سرانجام برسد، تحولی در شهرستان فریدن رقم خواهد خورد. 

وی افزود: حین برنامه‌های سفر امروز از ویژه‌ترین اقدامات ملاقات‌های مردمی بود که مدیران استان و معاونان استانداری با ۷۲ نفر از مردم شهرستان ملاقات‌هایی داشتند و رسیدگی‌ حضوری به مسائل انجام شد. 

مرتضوی تصریح کرد: از مهم‌ترین دستاوردهای سفر امروز رفع مسائل مرتبط با شهرک گلخانه‌ای مستقر در شهرستان فریدن بود و شروع خوبی برای رویکردهای جدید کشاورزی و تولید در شهرستان خواهد بود.

استاندار اصفهان گفت: هر کدام از مصوبات با توجه به حجم پروژه و اعتبارات مورد نیاز، شرایط متفاوتی دارد و از بازه‌ زمانی یک ماهه تا یک ساله مطرح است اما لازم است تمام طرح‌ها در پایان سال ۱۴٠۲ به پایان رسیده باشد. 

وی خاطرنشان کرد: تا به الآن برای اعتبارات سفر رئیس‌جمهور، سه مرحله تأمین اعتبار داشتیم و توزیع هر سه مرحله انجام شده است و تلاش بر این بوده که با توزیع متوازن و جامع در سراسر استان با اولویت‌ پروژه‌هایی که شهرستان‌ها معرفی کرده‌اند این تخصیص را انجام دهیم. 

مرتضوی افزود: از محل اعتبارات سفر، امروز چند گره از شهرستان فریدن برای توسعه بیمارستان، نوسازی اورژانس و واحدهای آموزشی در حال باز شدن است همچنین در بحث زیرساخت‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز در حال انجام است. 

استاندار اصفهان گفت: یکی از مهم‌ترین مواضع جمهوری اسلامی تولید و امنیت غذایی است در این راستا یکی از مصوبات مهم این سفر، ارتقاء هنرستان کشاورزی شهرستان به‌عنوان مرکز رشد و فناوری حوزه کشاورزی است تا گام اول این راهبرد اساسی را برداریم. 

وی بیان داشت: در بخش روستایی نیز پروژه‌های متعددی را از جمله تامین آب برخی روستاها، تعیین تکلیف برخی تداخلات در زمین‌های کشاورزی در دستور کار قرار گرفت و فرصتی برای حل آن‌ها مشخص شد؛ همچنین تامین برخی زیرساخت‌های راه وجاده در مناطق تولیدی و تامین گاز برای واحدهای دامداری و کشاورزی گلخانه‌ای در حوزه کشاورزی و روستایی، طرح موضوع و مصوب شد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

نظر شما