شناسهٔ خبر: 56396129 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بهره برداری از ۱۴۱میلیارد پروژه در هفته گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: ۱۶ پروژه با حجم سرمایه گذاری ۱۴۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در هفته گردشگری به بهره برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

فریدون فعالی در نشست با امام جمعه، رییس دادگستری و جمعی از فعالان حوزه گردشگری شهرستان زرند در محل خانه تاریخی ایرانی منش گفت: فاز اول این خانه تاریخی با زیربنای ۳هزار و ۲۰۰ متر مربع و هزینه کرد ۵۷ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده و میزبان گردشگران ایرانی و خارجی است.

او اظهار کرد: برای ساخت فاز اول این مجموعه تاریخی یک و نیم میلیارد تومان تسهیلات اعطا شده و برای ساخت فاز دوم آن نیز تسهیلاتی برابر با ۵میلیارد تومان اعطا می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد:  شناخت ظرفیت‌های مختلف گردشگری و معرفی آداب و رسوم و فرهنگ مردم ایران و به ویژه مردم این شهرستان عامل جذب گردشگران به سوی این شهرستان و خانه تاریخی است.

او افزود: تولید محتوای مناسب، اماده سازی بسته‌های گردشگری و هماهنگی لازم با دفاتر خدمات مسافرتی راه حل مناسبی برای این موضوع نیز است.

فعالی با اشاره به فرا رسیدن هفته گردشگری بیان کرد: در هفته گردشگری ۱۶ پروژه با حجم سرمایه گذاری ۱۴۱میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان با اشتغال زایی ۱۱۹نفر به بهره برداری می‌رسد.

او بیان کرد: خوشبختانه با ساخت مجموعه‌های جدید اقامتی و گردشگری در سطح استان کرمان، بازار جدید گردشگری در این استان ایجاد شده است.

فعالی با اشاره به راه اندازی موزه و مرکز اسناد در شهر خانوک افزود: این شهر با وجود خانه‌های تاریخی و مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس مکان مناسبی برای جذب گردشگران در حوزه گردشگری مقاومت است. فعالی با بیان اینکه شهر کرمان مرکز ثقل برای گردشگری مقاومت است.

او اظهار کرد: سند گردشگری مقاومت کرمان در دست تدوین است و امیدواریم به زودی در راستای این سند دیگر مناطق این استان مانند خانوک نیز از این نوع گردشگری بهره‌مند شود.

او تصریح کرد: استان کرمان دارای ظرفیت‌های گردشگری زیادی است که برای معرفی و استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها مشارکت و همیاری دستگاه‌های مرتبط نیاز است.

نظر شما