شناسهٔ خبر: 56395868 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی:

طرح بازرسی ضربتی از ۵۰ کارگاه‌ پرخطر آذربایجان شرقی اجرا شد

تبریز- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی اعلام کرد: طرح بازرسی ضربتی از کارگاه‌های پرخطر امروز در ۵۰ کارگاه پرخطر در این استان اجرا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حسین فتحی روز چهارشنبه در مراسم اعزام تیم‌های بازرسی به واحدهای کارگری پرخطر، اظهار کرد: بازرسی ضربتی از کارگاه های پرخطر سالانه از بیش از ۲ هزار کارگاه در آذربایجان شرقی  انجام می شود تا امنیت و سلامت کار همواره پایدار بماند. 

وی همچنین ادامه داد: در طرح مانور ضربتی از کارگاه‌های پرخطر که امروز اجرا شد ۱۰ تیم بازرسی از کارگاه‌های مختلف و مشاغل پر خطر در واحدهای تولیدی صنعتی آذربایجان شرقی برای ارزیابی ایمنی و حسن اجرای موارد قانون کار به واحدهای تولیدی و صنعتی استان اعزام شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی افزود: این طرح به منظور کاهش حوادث ناشی از کار و صیانت و حمایت از سرمایه‌های انسانی و منابع مادی کشور اجرا می‌شود و در آستانه روز ایمنی و آتش نشانی طرح سراسری بازرسی ضربتی از کارگاه‌های پر خطر با حضور فعال بازرسان کار استان آذربایجان شرقی اجرا شد.

فتحی گفت: برابر قانون کار ماده ۹۱ کارفرمایان مکلف هستند لوازم ایمنی و حفاظتی را در اختیار کارگران قرار داده و نظارت‌ها و آموزش‌های لازم برای آگاه سازی کارگران اجرا کنند.

به گزارش ایرنا، بیش از چهار هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در آذربایجان شرقی مشغول فعالیت هستند. 

نظر شما