شناسهٔ خبر: 56395863 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

بنزما بهترین بازیکن فصل لالیگا شد؛ یاسین بونو زامورا برد

دوره شصت و نهم جوایز فوتبالی سال مارکا برگزار شد و بنزما توانست عنوان بهترین بازیکن فصل گذشته را از آن خود کند.

صاحب‌خبر -

جی پلاس، با اعلام مارکا، کریم بنزما که در فصل گذشته لالیگا موفق به کسب عنوان قهرمانی این لیگ با پیراهن رئال مادرید شد و با ۲۷ گل و ۱۲ پاس گل نقش مهمی در رسیدن این تیم به عنوان قهرمانی لالیگا داشت، به عنوان بهترین بازیکن فصل ۲۲-۲۰۲۱ لالیگا انتخاب و فاتح جایزه دی استفانو شد. این مهاجم فرانسوی همچنین با ۲۷ گل خود، فاتح جایزه پیچیچی یا بهترین گلزن فصل لالیگا شد. کریم بنزما علاوه بر این دو عنوان، جایزه بهترین بازیکن فصل ۲۲-۲۰۲۱ لالیگا از نگاه هواداران را نیز کسب کرد.

مانوئل پیگرینی، سرمربی رئال بتیس پس از کسب عملکرد فوق العاده تیمش در فصل گذشته و قرار گرفتن در رده پنجم به عنوان بهترین سرمربی فصل ۲۲-۲۰۲۱ لالیگا انتخاب شد و جایزه میگل مونیوز را دریافت کرد. البته این در حالی است که انتظار می رفت کارلو آنچلوتی پس از قهرمانی با رئال مادرید فاتح این جایزه شود. یاسین بونو، دروازه بان سویا نیز برای اولین بار فاتح جایزه زامورا یا بهترین دروازه بان فصل لالیگا شد که به دروازه بانی اهدا می شود که کمترین گل را در طول فصل دریافت کرده است. یاسین بونو در فصل ۲۲-۲۰۲۱ لالیگا موفق به ثبت ۱۳ کلین شیت شد و در ۳۱ بازی با سویا ۲۴ گل دریافت کرد (میانگین ۰.۸ در هر بازی). بدین ترتیب برای اولین بار در تاریخ باشگاه سویا دروازه بانی از این تیم فاتح جایزه زامورا شد.

آلوارو موراتا، مهاجم اتلتیکو مادرید به عنوان بهترین بازیکن سال تیم ملی اسپانیا انتخاب شد. آلوارو موراتا در طول یک سال گذشته مهاجم نوک ثابت تیم لوئیز انریکه بوده و شب گذشته نیز مقابل پرتغال گلی حساس به ثمر رساند و اسپانیا را راهی نیمه نهایی لیگ ملت های اروپا کرد. یاگو آسپاس، مهاجم اسپانیایی سلتاویگو به عنوان بهترین گلزن اسپانیایی لالیگا در فصل گذشته انتخاب شد. یاگو آسپاس در فصل ۲۲-۲۰۲۱ لالیگا موفق شد با پیراهن سلتاویگو ۱۸ گل به ثمر برساند. این چهارمین باری است که مهاجم باتجربه سلتاویگو فاتح جایزه زارا یا بهترین گلزن اسپانیایی فصل لالیگا می شود.

5749483

نظر شما