شناسهٔ خبر: 56395709 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

موعود بنیادی‌فر شماره یک شد؛

خروج نام فغانی از لیست داوران فوتبال ایران!

فدراسیون فوتبال نام ۷ داور بین‌المللی وسط فوتبال ایران برای سال ۲۰۲۳ را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که از روزهای گذشته گمانه‌زنی پیرامون اسامی داوران بین‌المللی فوتبال ایران در سال آینده میلادی بالا گرفته بود، فدراسیون فوتبال نام ۷ داور وسط در بخش مردان را اعلام کرد.

بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال، موعود بنیادی‌فر به عنوان سرلیست در این فهرست حضور دارد و به این ترتیب نام علیرضا فغانی از لیست داوران بین‌المللی حذف شده است.

بنابراین فغانی که در جام جهانی قطر نماینده فوتبال ایران خواهد بود، در این تورنمنت برای آخرین بار به نمایندگی از ایران در تورنمنتی مهم شرکت می‌کند. او البته باتوجه به رسیدن به مرز ۴۵ سالگی، به روزهای پایانی قضاوت بین‌المللی نزدیک می‌شود و جام ملتها می‌توانست آخرین تورنمنت او باشد اما فدراسیون تصمیم گرفته به داوری جوان میدان بدهد.

پیام و بیژن حیدری دو داور دیگر این لیست هستند و همچنین نام وحید کاظمی هم در بین داوران دیده می‌شود.

از طرف دیگر امیر عرب براقی، داور جوان به لیست داوران الیت اضافه شده و با صلاح‌دید ای‌اف‌سی او نیز کار خود به عنوان داور بین‌المللی را آغاز خواهد کرد.

حسن اکرمی و مرتضی منصوریان دو داور دیگری هستند که از سال جدید می‌توانند در رقابتهای خارجی قضاوت کنند و از سوی فدراسیون معرفی شده‌اند.

لازم به ذکر است علیرضا فغانی قضاوت در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، ۲۰۱۸ روسیه و ۲۰۲۲ قطر و همچنین جام ملتهای ۲۰۱۵ استرالیا و ۲۰۱۹ امارات و حضور در سایر رقابتهای بین‌المللی از جمله المپیک، جام کنفدراسیون‌ها و... را تجربه کرد و ممکن است در جام ملتها به نمایندگی از فدراسیون فوتبال استرالیا حضور داشته باشد.

نظر شما