شناسهٔ خبر: 56395686 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

فروش دارایی‌های باشگاه منصفانه نیست

الخلیفی: یوفا باید به قضیه بارسلونا ورود کند

ناصر الخلیفی، رئیس باشگاه پاری سن ژرمن، معتقد است که نجات اقتصادی بارسلونا از راه فروش دارایی‌های باشگاه منصفانه نبود و فیفا باید در این قضیه ورود کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا یکی از فعال‌ترین باشگاه‌های اروپایی در نقل و انتقالات تابستانی بود و توانست هفت بازیکن جدید جذب کند. بیش از 150 میلیون یورو برای خریدهای جدید هزینه شد و البته این بدون فعال شدن اهرم‌های مالی، غیرممکن بود. 

یکی از مشکلات بارسلونا اما ثبت قرارداد این بازیکنان بود. فعال شدن چهار اهرم مالی کمک کرد بارسا هم بتواند بازیکنانی جدید بخرد و هم از خطر نقض فرپلی مالی فرار کند. این باشگاه که پیش از این با تراز منفی 144 میلیون یورو، از شرایط خوبی برخوردار نبود، حالا سقف پرداخت دستمزدش را به لطف فعال کردن چهار اهرم مالی به 656 میلیون یورو رسانده است. 

ناصر الخلیفی در مصاحبه با نشریه پولیتیکو و در مورد فعال شدن اهرم‌های اقتصادی بارسلونا گفت:« این راهکار اصلا منصفانه نیست اما اینکه قانونی بود یا خیر را نمی دانم و در این مورد مطمئن نیستم. اگر به بارسا چنین اجازه ای داده شده، باشگاه های دیگر نیز این کار را انجام خواهند داد و این به سود فوتبال نیست. یوفا قطعا باید در این قضیه ورود کند و می دانم که روی همه چیز نظارت دارند. قوانین اقتصادی یوفا شفاف و واضح است.»

الخلیفی در مورد پروژه سوپرلیگ اروپا نیز گفت:« مطمئنم که هیچکس اجازه نخواهد داد این پروژه نهایی شود. فوتبال باید برای همه باشگاه ها باشد نه فقط برای تعدادی محدود از باشگاه های بزرگ. سوپرلیگ توهین به هواداران فوتبال است.»

نظر شما