شناسهٔ خبر: 56395530 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

امضای یادداشت تفاهم همکاری فرهنگی میان تهران و دمشق

تهران- ایرنا- یادداشت تفاهم همکاری فرهنگی میان تهران و دمشق به امضای رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزیر فرهنگ سوریه رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که به منظور شرکت در مراسم افتتاحیه «هفته فرهنگی ایران در سوریه» در دمشق بسر می‌برد، یادداشت تفاهم همکاری فرهنگی را به همراه خانم لبانه مشوح، وزیر فرهنگ سوریه امضا کرد.

به موجب این یادداشت تفاهم، دو طرف در زمینه‌های مختلف فرهنگی اعم از سینما، تئاتر، موسیقی، ترجمه کتاب و همچنین، آثار باستانی همکاری خواهند کرد.

همچنین، براساس این یادداشت تفاهم مقرر شد دو طرف نسبت به آموزش زبان‌های فارسی و عربی و نیز توجه به ادبیات دو طرف توجه خاصی داشته باشند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنانی در جمع خبرنگاران، تأکید رئیس جمهور کشورمان در گسترش همه جانبه روابط تهران و دمشق را یادآور شد و گفت: این یادداشت تفاهم نقشه راهی برای توسعه همکاری‌های فرهنگی دو کشور خواهد بود.

وزیر فرهنگ سوریه هم در اظهاراتی گفت: این یادداشت تفاهم زمینه آشنایی ملت‌های ایران و سوریه با آداب، رسوم و فرهنگ یکدیگر را فراهم می‌کند.

خانم لبانه مشوح از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور دوست و حامی سوریه یاد کرد و گفت: در اجرای مفاد این یادداشت تفاهم جدی هستیم و به زودی برنامه اجرایی آن را امضا خواهیم کرد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در جریان سفر خود به دمشق با محمد رضوان مارتینی، وزیر گردشگری سوریه دیدار و در خصوص همکاری‌های دوجانبه به ویژه در زمینه مبادله کاروان‌های زیارتی و سیاحتی گفت‌وگو کرد.

هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه در مراسم ویژه‌ای با حضور اصحاب فرهنگ، اندیشه و هنر دو کشور، امشب در «خان اسعد باشا» یکی از اماکن باستانی شهر دمشق گشایش می‌یابد و به مدت هفت روز دایر خواهد بود.

خان اسعد باشا حدود سه سده پیش در یکی از بازارهای شهر قدیمی دمشق بنا شده تا به عنوان کاروانسرایی برای اقامت مسافران و همچنین مقری برای داد و ستد مبادله کالاهای بازرگانان باشد. در ایام این هفته فرهنگی، جمعی از هنرمندان ایرانی در رشته‌ صنایع دستی و هنرهای تجسمی و نمایشی با برپایی نمایشگاه هنری بخشی از هنر فاخر اسلامی ایرانی و صنعت فرش را به نمایش خواهند گذاشت.

همچنین، برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع گفت‌وگوی سبک زندگی و مشاغل خانگی، اکران فیلم‌ و کارگاه‌ در موضوع فیلم سازی از دیگر بخش‌های این رویداد فرهنگی خواهد بود.

نظر شما