شناسهٔ خبر: 56394853 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده سپاه آستارا:

شهدا راه پیش‌برندگی و پیش‌روندگی انقلاب را نشان دادند

آستارا- ایرنا- فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آستارا گفت: شهدا در جبهه نبرد حق علیه باطل به ما درس ایثار و شهادت داده و راه پیش‌برندگی و پیش‌روندگی انقلاب اسلامی را نشان دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ بهزاد قنبری روز چهارشنبه در یادواره شهدای ادارات آستارا بیان کرد: شهادت موهبتی است که از سوی خداوند متعال ارزانی شده و به معنی راه یافتن به حریم خلوت الهی است که نصیب هر کسی نمی‌شود اما شهدای ما مجوز ورود به این حریم را پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه زندگی بدون شهادت ریاضتی است برای رسیدن به مرگ تدریجی، افزود: رزمندگان و شهدا در پیروزی و ثبیت انقلاب نقش‌آفرین بودند و شهادت سردار سلیمانی نشان داد که راه شهادت هنوز باز است و ما می‌توانیم همچنان این فرهنگ را در جامعه اسلامی خودمان اشاعه دهیم.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آستارا بیان کرد: بر اساس نص صریح قرآن کریم معتقدیم که شهدا زنده هستند و روزی در برابر آنها حاضر خواهیم شد، از این رو اگر نسبت به شهدا کوتاهی شود، در آن دنیا نمی‌توانیم در مقابل آنها سر بلند کنیم.

وی اضافه کرد: دشمن با جنگ تحمیلی می‌خواست تا نظام اسلامی را سرنگون کند و اگر رشادت‌های رزمندگان، حمایت‌های مادی و معنوی مردم و رهبری امام خمینی (ره) به عنوان فرماندهی کل قوا نبود، یقین بدانید کشور ما جزیی از خاک کشور متخاصم می‌شد.

سرهنگ قنبری با بیان اینکه آمریکا در صحرای طبس و کودتای نوژه نتوانست برنامه خود را عملیاتی کند، اظهار کرد: صدام حسین ملعون در پی تجزیه ایران بود و رژیم بعث آمده بود تا کار آمریکا را تسهیل کند اما رزمندگان اسلام ایستادگی کردند.

وی علت نام‌گذاری هشت سال جنگ تحمیلی با عنوان دوران دفاع مقدس را حضور با اخلاص رزمندگان عنون کرد و گفت: در آن دوران ساز و برگ نظامی آنچنانی نداشتیم اما رزمندگان با ایمان و یقین به نصرت الهی با تبعیت از سیاست اشدا علی الکفار و رحما بینهم به پیروزی رسیدند.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آستارا افزود: مدافعان حرم هم در سال‌های اخیر در دفاع از حریم امامت و ولایت در مرزهای جغرافیایی اسلام با فرهنگ ایثار و شهادت در مکتب شهدا درس شهادت، شهامت و ایستادگی آموختند و بر این اساس امثال شهید سلیمانی و همدانی توپ و تانکی نداشتند؛ بلکه ایمان، ایثارگری، فرهنگ شهادت و یقین به نصرت الهی را با خود بردند که در نهایت دیدیم در مرزهای جغرافیایی ما غالب شد.

وی بیان کرد: رمز پیروزی در دوران دفاع مقدس توکل به خدا، توسل به ائمه معصومین (ع)، یقین به نصرت الهی و حاصل آن جنگ کسب خودباوری بود که امروز به سبب آن در دنیا حرف برای گفتن داریم؛ چنانکه دشمنان در عرصه جنگ سخت نمی‌توانند علیه ما اقدامی را انجام دهند.

سرهنگ قنبری اضافه کرد: از این رو دشمنان تلاش دارند تا فرهنگ اصیل و سبک زندگی ایرانی- اسلامی را به نفع خودشان به سبک زندگی غربی تبدیل کنند و در این مسیر جوانانی که انقلاب را درک نکردند، در بستر فضای مجازی به عنوان طعمه هدف قرار دادند.

وی با تاکید بر اینکه مادران و پدران مومن و انقلابی باید در مقابل این شرایط نقش‌آفرین باشند، اظهار کرد: ما دنباله‌رو رزمندگان و شهدا هستیم در مرحله تشکیل دولت اسلامی باید تلاش کنیم که دولتی در تراز اسلام و انقلاب تشکیل دهیم.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آستارا عنوان کرد: مسئولان باید با خدمت بی‌منت به آحاد جامعه، راه شهدا و رزمندگان را ادامه دهند؛ چنان که با همت و هم‌افزایی با محوریت امام‌جمعه در بحث کمک‌های مومنانه بیش از ۴۰ میلیارد تومان در سطح شهرستان کمک انجام شد که همچنان تا رفع ریشه محرومیت ادامه دارد.

وی ادامه داد: در مرحله دولت‌سازی کوچکترین کوتاهی از مسئولان پذیرفته نیست، باید به خودباوری و توانمندی‌های داخلی اکتفا شود و این را در جهان اسلام ساری و جاری کنیم زیرا ایجاد جامعه اسلامی در گرو تحقق دولت اسلامی است.

سرهنگ قنبری گفت: مردم دولتمردان را نگاه می‌کنند و سبک زندگی خود را با آنها تنظیم می‌نمایند و از این رو اگر دولت ما در تراز اسلام و انقلاب باشد، جامعه ما هم در تراز اسلام و انقلاب خواهد بود.

وی افزود: مرحله نهایی تحقق تمدن نوین اسلامی است که برای رسیدن به ظهور خورشید عالم تاب ضروری می‌باشد اما این مهم جز با هم‌افزایی و همراهی میسر نمی‌شود؛ از این رو باید شهدا را اسوه قرار دهیم و در همه امور تاسی و توکل به خداوند متعال داشته باشیم.

جمعی از خانواده شهدا از جمله شهید یوسف مرحبا و علی باقی در ادامه یادواره شهدای ادارات بندر آستارا که با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در محل اداره‌کل گمرک این شهرستان مرزی برگزار شد، با اهدای هدایایی تجلیل شدند.

مردم آستارا ۱۶۷ شهید گلگون کفن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده‌اند. 

شهرستان آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در منتهی الیه غرب استان گیلان و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

نظر شما