شناسهٔ خبر: 56394709 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در واکنش به تحولات جنین؛

جهاد اسلامی: مقاومت فلسطین تسلیم نخواهد شد/ مبارزه مسلحانه ادامه دارد

تهران-ایرنا- سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به درگیری های شب گذشته و امروز چهارشنبه مبارزان فلسطینی با نظامیان صهیونیست در شهر جنین در کرانه باختری رود اردن تاکید کرد که مقاومت تسلیم نخواهد شد و با پایبندی به سلاح و خط مشی خود، به مقابله با دشمن ادامه خواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش به نقل از پایگاه خبری العهد، طارق سلمی سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در اظهاراتی گفت: جنایت و ‌تروریسم دشمن صهیونیستی علیه ملت و ‌خاک ما ادامه دارد و صبح امروز  این دشمن یک جنایت تروریستی مرتکب شد که طی آن چند جوان فلسطینی آزاده در شهر جنین بعد از درگیری با دشمن به شهادت رسیدند.

وی افزود که شهادت این جوانان قهرمان با سالروز هجوم آریل شارون نخست وزیر مقبور رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی در ۲۲ سال پیش همزمان شد و ملت فلسطین با این اقدام تاکید کرد که مسیر مقاومت هرچند بهای آن سنگین باشد، ادامه خواهد یافت.

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین خاطرنشان کرد که اراده مقاومت فلسطین تسلیم را نمی پذیرد و به مقابله خود با جنایت های اشغالگران ادامه خواهد داد و با پایبندی به سلاح و خط مشی خود، با دشمن مقابله می کند.

وی گفت: خون شهدا هدر نخواهد شد و مقاومت ملت ما در برابر جنایت ها و تعرض های صهیونیستها که ملت، خاک ‌و مقدسات ما را هدف قرار داده است، سست نخواهد شد.

پیش از این حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس در واکنش به درگیری مبارزان فلسطینی با نظامیان صهیونیست گفت که شهر جنین به مبارزات خود ادامه خواهد داد تا اشغالگران را بطور کامل از خاک فلسطین بیرون کند.

وی درباره جنایت آفرینی ارتش رژیم صهیونیستی در این شهر تاکید کرد که تروریسم اشغالگران صهیونیست نخواهد توانست شکوه و عظمت این شهر را در هم بشکند.

سخنگوی حماس گفت که بالا رفتن تعداد شهدا همواره انگیزه ای برای افزایش مقاومت و شدت گیری قیام علیه اشغالگران بوده است.

حازم قاسم خاطرنشان کرد: مقاومت به ما آموخته است که توانایی مجازات اشغالگران به خاطر جنایت هایشان را دارد.

وی گفت که نبرد علیه اشغالگران در تمامی میادین تا شکست دشمن و بیرون کردن آن از تمام خاک فلسطین ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، منابع رسمی فلسطینی از شهادت دستکم سه شهروند فلسطینی و زخمی شدن 44 نفر دیگر در جریان یورش امروز چهارشنبه نظامیان رژیم صهیونیستی به شهر جنین در کرانه باختری رود اردن خبر دادند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: در جریان یورش نظامیان اسرائیلی به شهرک جنین، دستکم سه شهروند فلسطینی به نامهای "احمد علاونه"، "عبد فتحی حازم"، "محمد محمود الونه" شهید و ۹ نفر دیگر زخمی شدند.
این وزارتخانه افزود: حال دو نفر از زخمی ها وخیم است. 

نظامیان رژیم صهیونیستی شب گذشته و صبح امروز چهارشنبه به شهر جنین یورش برده و خانه پدر شهید رعد حازم مجری عملیات تل آویو در مرکز اردوگاه جنین را محاصره کرده و موشک ضد زره به سمت آن شلیک کردند. 

درپی این یورش، درگیری های شدیدی بین مبارزان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی روی داد.

گردان های جنین وابسته به سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی امروز در بیانیه کوتاهی اعلام کرد: مبارزان این گردانها یک یگان ویژه صهیونیست ها را در اطراف خیابان مهیوب از فاصله نزدیک هدف قرار داده و به آنها را کشته یا زخمی کردند.

این گردانها سه شنبه شب نیز از تیراندازی خود به یک پَست ایست و بازرسی ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری رود اردن خبر داده بودند.

رژیم صهیونیستی همزمان با اعیاد یهودی و از ترس تشدید عملیات مقاومت فلسطین در کرانه باختری رود اردن حضور خود را تقویت و آنجا را منطقه بسته نظامی اعلام کرده است.

سران رژیم صهیونیستی در دو ماه اخیر و بویژه بعد از تجاوز نظامی سه روز این رژیم به نوار غزه، با افزایش مقاومت مسلحانه و مردمی ملت فلسطین در کرانه باختری روبرو هستند.

نظر شما