شناسهٔ خبر: 56393203 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

اقامتگاه‌های بومگردی چهارمحال و بختیاری تجهیز می‌شود

شهرکرد- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: تجهیز اقامتگاه‌های بومگردی و خانه‌های گردشگری در مناطق مختلف استان در دستور کار قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا جیلان صبح چهارشنبه به‌مناسبت آغاز هفته گردشگری در نشست نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با مسئولان و فعالان حوزه گردشگری استان بیان کرد: این استان ظرفیت‌های گردشگری خدادادی فراوانی دارد که بهره‌مندی از آن در اختیار جوامع محلی است.

وی با اشاره به شرایط ویژه گردشگری چهارمحال و بختیاری در حوزه‌های مختلف طبیعی، تاریخی، ورزشی و مذهبی افزود: اشتغال‌زایی، رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت خانوارها با استفاده از ظرفیت‌های گردشگری این استان در دستور کار قرار دارد.

جیلان به ظرفیت‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری با بیش از ۸۰ رشته اشاره و تصریح کرد: در سفر رئیس‌جمهور به استان توجه ویژه‌ای به ظرفیت‌های گردشگری منطقه شد.

وی با اشاره به حمایت نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد و مسئولان ارشد استان از حوزه گردشگری یادآور شد: تقویت اعتبارات، تجهیزات و نیروی انسانی متخصص مرتبط با گردشگری از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان و فعالان این بخش به‌شمار می‌رود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری به حضور گردشگران فراوان با فرهنگ‌های مختلف از نقاط مختلف ایران و جهان در این استان اشاره و تأکید کرد: زمینه‌ها برای حفظ فرهنگ بومی مردم استان فراهم است.

وی با اشاره به ظرفیت بناها و آثار تاریخی چهارمحال و بختیاری برای جذب گردشگران اظهار داشت: در این راستا یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان تلاش‌های شبانه‌روزی برای حفاظت از بناها و آثار تاریخی دارد.

جیلان به وجود بقعه‌های متبرکه امام‌زادگان در چهارمحال و بختیاری اشاره و بیان کرد: اماکن متبرکه ظرفیت مطلوبی برای توسعه گردشگری مذهبی در این استان به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری چهارمحال و بختیاری با هدف افزایش ماندگاری مسافران و گردشگران گفت: آستان قدس رضوی به‌تازگی برای احداث هتل ۵ ستاره در این استان اعلام آمادگی کرده است.

سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: اعتبارات مصوب حوزه گردشگری این استان در سال گذشته ۱۶۰ میلیارد ریال بوده که تنها ۳۳ میلیارد ریال آن تخصیص داده شده است.

مرتضی محمدیان دهکردی تصریح کرد: به‌همین منظور جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، دولتی و نیمه‌دولتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در این راستا بسته‌های سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری چهارمحال و بختیاری به همراه مشوق‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه بروزرسانی خواهد شد.

محمدیان تأکید کرد: برای تسریع در روند سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری چهارمحال و بختیاری از توان بنیادهای ملی بهره‌گیری می‌شود.

وی یادآور شد: ایجاد اشتغال در صنعت گردشگری با کمترین هزینه و بیشتری بازدهی انجام می‌شود و زمینه‌های دست‌یابی سریع‌تر به شاخص‌های توسعه در بخش‌های مختلف را فراهم می‌کند.

نظر شما