شناسهٔ خبر: 56392916 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

آغاز مجدد بارش‌ها از فردا در برخی مناطق کشور

19 دی: کارشناس سازمان هواشناسی از رگبار پراکنده و وزش باد در برخی از مناطق جنوبی و شمالی کشور و افزایش سرعت وزش باد و خیزش گردوخاک در نوار شرقی کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -
«فریبا گودرزی» درباره وضعیت آب‌و هوا افزود: طی امروز و فردا برای بیشتر مناطق کشور جوی پایدار و آرام پیش‌بینی می‌شود.
وی افزود: از بعدازظهر فردا (پنجشنبه، هفتم مهرماه) در مناطقی از استان‌های ساحلی دریای خزر و روز جمعه علاوه بر سواحل شمالی، در خراسان شمالی و ارتفاعات البرز در سمنان و شرق تهران بارش پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق را خواهیم داشت.
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روز شنبه آینده بارش پراکنده همراه با وزش باد را در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی شده است. ارتفاعات البرز نیز در سمنان و شرق تهران بارش‌ها را تجربه خواهند کرد.
گودرزی با اعلام اینکه روز یکشنبه هفته آینده در خراسان شمالی و سواحل شرقی دریای خزر بارش‌های پراکنده رخ خواهد داد، بیان کرد: از فردا تا روز یکشنبه به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و شب‌ها در ارتفاعات هرمزگان و ارتفاعات جنوب کرمان رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده است.
به گفته وی، سرعت وزش باد روز شنبه آینده در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل و دامنه‌های جنوبی البرز افزایش می‌یابد که در برخی از مناطق خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا خواهیم داشت.
کارشناس سازمان هواشناسی آسمان امروز تهران را صاف را پیش‌بینی کرد و افزود: پایتخت امروز گاهی وزش باد و در برخی از نقاط استان تهران غبار محلی را تجربه خواهد کرد و بیشینه دما امروز در تهران ۳۲ درجه خواهد بود. 
گودرزی گفت: امروز در ایستگاه شهرکرد و ورزقان دمای کمینه سه درجه بالای صفر شد که این دو ایستگاه از خنک‌ترین ایستگاه‌های کشور بودند. روز گذشته هم در درگان واقع در استان سیستان و بلوچستان دما به ۴۱ درجه بالای صفر رسید.

نظر شما