شناسهٔ خبر: 56392525 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

به مناسبت بیست و دومین سالروز انتفاضه الاقصی؛

«محمد الدره»، نماد انتفاضه دوم فلسطین و وحشیگری رژیم جنایتکار

امروز 28 سپتامبر، بیست و دومین سالروز شعله‌ور شدن انتفاضه الاقصی است که به شهادت و زخمی شدن هزاران فلسطینی منجر شد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، هجده سال در چنین روزی، «آریل شارون»، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی که در آن زمان رئیس جریان اپوزیسیون بود، با حمایت دو هزار نفر از نیروهای امنیتی ویژه پلیس صهیونیستی و با چراغ سبز «ایهود باراک»، نخست‌وزیر وقت این رژیم، اقدام به هتک حرمت مسجد الاقصی کرد که این اقدام تجاوزکارانه، زمینه‌ساز درگیری‌های شدید میان نمازگزاران فلسطینی و صهیونیست‌ها شد.

شارون پس از تعرض به مسجد الاقصی اظهار داشت که این مکان برای همیشه متعلق به «اسرائیل» خواهد بود.
 
این اظهارات تحریک‌آمیز خشم فلسطینیان را در پی داشت و به دنبال آن درگیری‌های شدیدی به وقوع پیوست که طی آن 7 فلسطینی به شهادت رسیده و 250 نفر دیگر زخمی شدند. در طرف مقابل هم 13 نظامی اسرائیلی زخمی شدند.

پس از این اتفاق، شهر قدس به صحنه درگیری‌های شدید فلسطینیان با اشغالگران صهیونیست تبدیل شد و ده‌ها نفر طی آن زخمی شدند و در نهایت دامنه این درگیری‌ها گسترده‌تر شد و به کرانه باختری و نوار غزه نیز کشیده شد و «انتفاضه الاقصی» نام نهاده شد.

«محمد الدره» به نماد انتفاضه دوم فلسطین تبدیل شد. دو روز پس از تعرض شارون به مسجد الاقصی، در درگیری‌های نوار غزه، نظامیان اسرائیلی این کودک 11 ساله را در حالی که در خیابان صلاح الدین واقع در جنوب غزه، پشت پدرش پناه گرفته بود، به طرز وحشیانه‌ای به شهادت رساندند. خبرنگار یک شبکه تلویزیونی فرانسوی این صحنه را به طور مستقیم ضبط کرد و جهانیان شاهد این جنایت بودند.



طبق آمار اعلام شده از سوی منابع فلسطینی و صهیونیستی، در انتفاضه الاقصی چهار هزار و 412 فلسطینی به شهادت رسیده و 48 هزار و 322 نفر دیگر زخمی شدند.

همچنین یک هزار و صد صهیونیست از جمله 300 نظامی کشته و حدود 4 هزار و 500 نفر دیگر زخمی شدند.
 

نظر شما