شناسهٔ خبر: 56391439 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

قیمت روبل امروز چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱/ ‌دلار از مبادلات پاکستان و روسیه حذف می‌شود

قیمت روبل امروز چهارشنبه ۶ مهر۱۴۰۱ نوساناتی داشت؛ نرخ روبل در لحظه تنظیم این خبر ۵۴۳ تومان است. بیشترین قیمت در طول روز چقدر است؟

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس اعلام شبکه اطلاع‌رسانی ارز، طلا و سکه، قیمت روبل امروز چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ نوساناتی دارد. نرخ روبل در لحظه تنظیم این خبر ۵۴۳ تومان است.

بیشترین قیمت روز هم ۵۴۶ و پایین‌ترین قیمت آن ۵۴۰ تومان بوده است. همچنین متوسط قیمت ارز ملی روسیه در سایت کانون صرافان ایران، ۴۸۵ تومان اعلام شده است.

بانک مرکزی قیمت روبل را کاهشی و ۷۰۸ تومان اعلام کرده است.

‌پاکستان به‌زودی در مبادلات خود با روسیه دلار را حذف می‌کند

گزارشات حاکی از آن است که دولت پاکستان می‌خواهد از سال آینده در تعامل اقتصادی با روسیه دلار آمریکا را کنار بگذارد.

فارس به نقل از تاس نوشت: زاهد علی‌خان، دبیر انجمن بازرگانی پاکستان، اعلام کرد که دولت این کشور در حال بررسی موضوع استفاده از روبل و یوآن در مبادله با روسیه است.

وی که دبیر شورای تجاری پاکستان ـ روسیه در اتاق بازرگانی و صنعت روسیه است، افزود: ما هنوز در حال استفاده از دلار در تجارت با یکدیگر هستیم که این یک مشکل است. ما در حال بررسی موضوع استفاده از روبل یا یوآن هستیم، اما هنوز این موضوع نهایی نشده است.

این مقام پاکستانی که در حاشیه برگزاری مجمع بین‌المللی اکسپورت ماراتن در روسیه سخن می‌گفت تاکید کرد که احتمالا کنار گذاشتن دلار و رفتن به سمت مبادله به روبل و یوآن در تجارت بین پاکستان و روسیه سال آینده اتفاق خواهد افتاد.

به گفته علی‌خان، بازار پاکستان علاقمند به کالاهای روسی از جمله اقلام دارویی و تولیدات شیمیایی است. در آینده نزدیک ما چشم‌انداز بسیار روشنی برای توسعه روابط بین روسیه و پاکستان می‌بینیم.

نظر شما