شناسهٔ خبر: 56391126 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فردا پنجشنبه؛

سالگرد شهادت منوچهر محققی و تدفین صدرا آقامیری برگزار می‌شود

صادق وفایی

مراسم سالگرد شهادت امیر خلبان منوچهر محققی و تدفین امیر خلبان صدرا آقامیری فردا پنجشنبه ۷ مهر برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم سالگرد شهادت امیر خلبان منوچهر محققی و تدفین امیر خلبان صدرا آقامیری فردا پنجشنبه ۷ مهر در ستاد نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و بهشت زهرا برگزار می‌شود.

امیر جانباز، سرتیپ خلبان منوچهر محققی از جانبازان دفاع مقدس بود و برخی از عوارض و نارسایی‌های جسمانی‌اش به‌دلیل ساعات بالای پروازی بود. محققی به پروازهای جسورانه و چسبیده به کف زمین معروف بود و گفته می‌شود با هواپیمای فانتوم، حرکات محیرالعقول مختلفی ازجمله تیراندازی در حالت وارونه (Invert) را در کارنامه دارد.

ساعات بالای پروازی این خلبان در طول جنگ، باعث نارسایی‌ها و عوارض جسمانی در وی شده بود. به‌همین‌دلیل محققی چندسال گذشته را با بیماری دست و پنجه نرم می‌کرد.

محققی جمعه ۹ مهر سال گذشته پس یک‌دوره بیماری و بستری به شهادت رسیده و به یاران شهیدش پیوست.

مراسم یادبود اولین سالگرد درگذشت این‌خلبان صبح فردا پنجشنبه از ساعت ۷ تا ۸ با قرائت قرآن و زیارت عاشورا با حضور فرمانده نیروی هوایی، هیئت رئیسه، خلبانان و شاغلین نیروی هوایی در مسجد النبی ستاد نیروی هوایی برگزار می‌شود.

حاضران در این‌مراسم سپس راهی بهشت زهرای تهران می‌شوند تا در مراسم تدفین امیر خلبان صدرا آقامیری شرکت کنند.

آقامیری نیز طی سال‌های اخیر با بیماری ریوی دست و پنجه نرم می‌کرد که این‌بیماری سرانجام در شامگاه جمعه اول مهر به ایست قلبی وی و ملحق‌شدنش به یاران شهیدش در سال‌های جنگ منجر شد.

خبرگزاری مهر همزمان با هفته دفاع مقدس امسال پرونده «منوچهر محققی؛ شبح‌سوار دلاور» را درباره منوچهر محققی باز کرده است.

نظر شما