شناسهٔ خبر: 56391101 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

کره شمالی یک موشک بالستیک دیگر آزمایش کرد

گارد ساحلی ژاپن از آزمایش یک موشک بالستیک توسط ارتش کره شمالی در روز چهارشنبه خبر داده است.

صاحب‌خبر -

گارد ساحلی ژاپن از آزمایش موشکی ارتش کره شمالی در روز چهارشنبه خبر داد.

براساس گزارش الجزیره، گارد سالحلی ژاپن گفته، به نظر می‌رسد موشکی که کره شمالی پرتاب کرده است یک موشک بالستیک است. 

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی نیز گزارش داده است که کره شمالی یک موشک بالستیک به سمت دریای شرقی(دریای ژاپن) شلیک کرده است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی بامداد یکشنبه نیز اعلام کرده بود که همسایه شمالی آنها یک فروند موشک بالستیک نامشخص به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) شلیک کرده است.

این آزمایشهای بالستیک، چند روز بعد از حضور ناو هواپیمابر ارتش آمریکا در منطقه برای رزمایش مشترک با کره جنوبی انجام شده است.

پیش از این، کره شمالی حداقل ۲۰ دور آزمایش تسلیحاتی شامل شلیک موشک‌های بالستیک و کروز در سال جاری انجام داده است که نشان دهنده افزایش ذخایر زرادخانه‌های هسته‌ای و موشکی این کشور است.

این آزمایشها در حالی انجام می‌شود که پیش از این منابع اطلاعاتی کره از احتمال انجام یک آزمایش اتمی توسط کره شمالی خبر داده بودند.

کره شمالی یک موشک بالستیک دیگر آزمایش کرد

سازمان اطلاعات ملی کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد آزمایش اتمی احتمالی کره شمالی، ممکن است در بازه زمانی بین ۱۶ اکتبر تا ۷ نوامبر، همزمان با برگزاری کنگره ملی چین و انتخابات میان‌دوره کنگره آمریکا، انجام شود.

قانونگذاران کره جنوبی به نقل از گزارش سازمان اطلاعات ملی خود خبر دادند: «تدارکات برای آزمایش اتمی کره شمالی در تونل تست تأسیسات پونگه‌ری تکمیل شده است، جایی که کره شمالی از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۷، شش آزمایش اتمی زیرزمینی انجام داد».

 

نظر شما